گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با پوتین درباره ادلب

کاخ کرملین از رایزنی تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره بحران ادلب خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ - 23August 2019

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان با پوتین درباره ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاخ کرملین از رایزنی تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه درباره شرایط و تحولات ادلب در سوریه خبر داد.

براساس این گزارش، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در زمینه تلاش‌های مشترک برای حذف تهدید‌های تروریستی که در استان ادلب وجود دارد توافق کرده‌اند.

پوتین و اردوغان همچنین خواستار کاهش تنش‌ها و بازگشت ثبات به ادلب شده‌اند.

تحرکات ترکیه از زمان حمله ارتش سوریه به یک کاوان نظامی ترکیه در ادلب و محاصره یک پست دیده بانی این کشور در سوریه افزایش یافته است.

وزارت دفاع ترکیه حمله هوایی به کاروان کمک‌های نظامی خود به تروریست‌های سوری را محکوم کرده و آن را خلاف توافقات و مذاکرات با روسیه دانست. این در حالی است که کاروان نظامی مذکور که شامل تجهیزات نظامی سنگین می‌شد قرار بود به دست تروریست‌های گروه جبهة‌النصره در خان شیخون در جنوب استان برسد.

علی‌رغم ادعای ترکیه مبنی بر اینکه این کاروان برای تجهیز پست دیدبانی این کشور در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام شده (در حالی که این پست دیدبانی مدت‌ها قبل ساخته شده و البته حجم این کاروان نیز برای کمک به این پست بسیار بزرگ بود)، اما مرکز مستندسازی سوریه می‌گوید کاروان مذکور بدون آنکه وارد جاده حلب دمشق شود، مستقیم مسیر شهرک سراقب را در پیش گرفت تا از آنجا به شهر خان شیخون برود که ارتش سوریه دیروز آن را محاصره کرد و موفق شد شب گذشته پس از پنج سال وارد آن شود.

از زمان لغو آتش‌بس (14 مرداد) در حماه و ادلب که به خاطر اقدامات تروریست‌ها و گروه‌های مورد حمایت ترکیه صورت گرفت تا کنون، ارتش سوریه موفق شده کنترل 30 منطقه را به دست گیرد.

براساس گزارش منابع خبری، نیرو‌های سوری در این بازه زمانی توانستند کنترل شهرها، شهرک‌ها و مناطق «الأربعین، الزکاة، الصخر، الجیسات، الصیاد، ارتفاعات الصیاد، کفرزیتا، اللطامنة، البویضة، معرکبة، لطمین، لحایا» در شمال حماه و «خان شیخون، السکیک، ارتفاعات سکیک، ترعی و ارتفاعات ترعی، الهبیط، عابدین، مغر الحمام، مغر الحنطة، کفرعین، ارتفاعات عاس، مدایا، المردم، مزارع المنطار، کفریدون و الصباغیة» در نوار جنوبی ادلب را به دست گیرند.

عملیات ارتش سوریه در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی ادلب محسوب می‌شود، از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها