نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد؛

اعتراف ترامپ به عدم آمادگی هم‌پیمانان برای اجرای «معامله قرن»

«محمدجواد جمالی نوبندگانی» معتقد است که پروژه «معامله قرن» ترامپ ظاهری اقتصادی دارد؛ اما در باطن به‌دنبال تغییر نقشه منطقه است و آن‌قدر ضدفلسطینی بوده که حتی ابومازنی‌ها نیز حاضر به شرکت در مذاکرات آن نیستند.
کد خبر: ۳۵۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 24August 2019

اعتراف ترامپ به عدم آمادگی هم‌پیمانان برای اجرای «معامله قرن»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدجواد جمالی نوبندگانی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «خانه ملت»، با اشاره به تعویق مجدد آغاز اجرای پروژه «معامله قرن» از سوی ترامپ، اظهار داشت: آمریکایی‌ها هرگز نخواستند مشکل خاورمیانه حل و فصل شود و همواره به عنوان واسطه برای مذاکره بین نیرو‌های سازشکار فلسطینی و برخی کشور‌های دست نشانده خود در منطقه در آمدند و نقش آفرینی کردند، اما افکار عمومی می‌داند که آمریکایی‌ها بی طرف نبوده و صرفا به دنبال تأمین منافع صهیونیست‌ها هستند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکا هر طرحی برای ایجاد صلح در فلسطین داشته باشد، قطعا به نفع صهیونیست‌ها است، عنوان کرد: آمریکا به اعطای برخی امتیازات جزئی به طرف فلسطینی بسنده می‌کند که همان هم به سرانجام نمی‌رسد که نمونه آن قول‌هایی است که در نشست‌های مادرید و اسلو به فلسطینیان داده شد، اما اقدام عملی نسبت به هیچ کدام از آن‌ها صورت نگرفت.

«معامله قرن» در باطن به دنبال تغییر نقشه منطقه است

وی ادامه داد: شاید ظاهر رفتار آمریکا در قضیه «معامله قرن» اقتصادی باشد؛ اما در نهایت آن‌ها به دنبال تغییر جغرافیای منطقه حتی تا کشور‌های شمال آفریقا و مصر هستند.

جمالی نوبندگانی اضافه کرد: از سوی دیگر آمریکایی‌ها هیچ هزینه‌ای برای این هدف خود نمی‌دهند و تا جایی که بتوانند اعتبار عملیاتی کردن این نقشه خود را از سعودی‌ها می‌گیرند و در ازای آن تسلیحات می‌فروشند که خود در جای دیگر به نفع این پروژه استفاده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح «معامله قرن» تا جایی یک‌طرفه است که حتی گروه «ابومازن» که گاهی در مذاکرات صلح شرکت کرده و شروط اسرائیل یا آمریکا را می‌پذیرد، نیز حاضر نشده است در مذاکرات مربوط به این پروژه شرکت کند؛ لذا ترامپ همچنان آمادگی لازم را برای اجرای این طرح خود در منطقه نمی‌بیند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار