هاشمی در صد و شصتمین جلسه شورا:

شفافیت عملکرد از دستاورد‌های مهم شورای شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از دستاورد‌های مهم این شورا شفافیت عملکرد و محرم دانستن شهروندان است و از ۱۵۹ جلسه شورا فقط یک جلسه غیر علنی بوده است.
کد خبر: ۳۵۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴ - 25August 2019

شفافیت و محرم بودن شهروندان در تصمیمات شورا از دستاورد‌های مهم شوراستبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در صد و شصتمین جلسه این شورا اظهار داشت: امیدواریم شهرداری ساختار جدید خود را جهت تصویب به شورا ارسال کند.

وی با بیان اینکه فعالیت شورای پنجم به نیمه دوم خود رسیده است، گفت: طبق آمارها، جلسات و مصوبه‌ها عملکرد شورا قابل قبول و قابل دفاع است.

هاشمی ادامه داد: در دو سال گذشته ۱۵۹ جلسه رسمی برگزار شد که ۲۷۰ مصوبه داشته است؛ ۷۷ مصوبه مربوط به طرح‌هایی است که توسط کمیسیون‌ها در صحن شورا مطرح و ۹۲ لایحه از طرف شهرداری به شورا ارسال شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر توانست به‌موقع برنامه توسعه شهر تهران را تدوین کند و با بازدید اعضای شورای شهر از مناطق شهرداری و گفت‌وگو با مردم ۴۲۳ تذکر در صحن شورا مطرح شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تلاش‌هایی که داشتند در واقع کار ۳۱ نفر را انجام دادند.

هاشمی گفت: یکی از دستاورد‌های مهم این شورا شفافیت عملکرد و محرم دانستن شهروندان است و از ۱۵۹ جلسه شورا فقط یک جلسه غیر علنی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی رأی نیاورد، گفت: خوشبختانه این طرح در شورای شهر تهران با آرای بالا به تصویب رسید و نظرات و آرای اعضای شورای شهر برای رسانه‌ها که نمایندگان شهروندان هستند، اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با رانت و حفظ بیت‌المال از دیگر انتظارات شهروندان بود، گفت: طبق مصوبه شورا، شهرداری نمی‌تواند بدون مجوز شورای شهر، ملکی را در اختیار نهاد و یا شخصی قرار دهد.

هاشمی ادامه داد: امروز دو هزار ملک از شهرداری در اختیار کسانی است که شورای شهر نمی‌داند چه کسانی هستند و ما به دنبال این هستیم که این املاک به بیت‌المال بازگردد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها