آفرینواره عاشورایی اروند در خرمشهر به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه آفرینواره عاشورایی با معرفی نفرات برتر در خرمشهر برگزار شد

آفرینواره عاشورایی اروند از تاریخ 14 تا 18 آذرماه به‌صورت همزمان در شهرهای آبادان، خرمشهر و مرز شلمچه برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 10December 2014

مراسم اختتامیه آفرینواره عاشورایی با معرفی نفرات برتر در خرمشهر برگزار شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس آفرینواره عاشورایی اروند از تاریخ 14 تا 18 آذرماه بهصورت همزمان در شهرهای آبادان، خرمشهر و مرز شلمچه برگزار شد. در این آفرینواره علاوه بر حضور عکاسان، 10 گروه چهارنفره برای تهیه فیلم از پیادهروی بزرگ عزاداران اربعین حسینی در منطقه حضور یافتند. از دیگر مراحل برگزاری این آفرینواره میتوان به نمایش 82 عنوان فیلم کوتاه در تالار مهر شهر آبادان و سالن خلیجفارس خرمشهر از تاریخ 15 تا 17 آذر، برگزاری نمایشگاه عکس در موزه هنرهای معاصر آبادان نام برد.

آفرینواره عاشورایی اروند با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور فیلمسازان و عکاسان 10 استان حاضر در پنجاه و دومین جشنواره منطقهای سینمای جوان، اروند برگزار شد. آثار تولیدشده در این آفرینواره در قالب بخش ویژه جشنواره منطقهای سینمای جوان، اروند به نمایش درآمد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در آئین اختتامیه اولین آفرینواره عاشورایی اروند اظهار کرد: سینمای دینی و دفاع مقدس یکی از سینماهای مهم کشور است که سازمان منطقه آزاد اروند با در نظر گرفتن این موضوع در سال آینده نیز آفرینواره عاشورایی اروند را برگزار میکند.

سید مرتضی نعمت زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از سینماگران کشور ادامه داد: سازمان منطقه آزاد اروند یک مشوق بسیار خوب برای آنها است.

وی با اشاره به اولین آفرینواره عاشورایی اروند افزود: آئینهای عاشورایی از یک خصوصیت ویژه برخوردار است بهنوعی که میتوان از آن بهعنوان یک الگو یادکرد.

نعمت زاده تصریح کرد: هنر عاشورایی، هنری است که دغدغه هر هنرمند ایرانی با هر تفکر و اندیشه که در این منطقه زندگی میکند را دارد.

وی بیان کرد: با یک برنامهریزی خوب میتوان چنین آئینهایی را به یک رویداد عظیم فرهنگی در کشور تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تأکید کرد: ما اعتقاد داریم سینمای عاشورایی میتواند یکی از شاخصههای اصلی سازمان منطقه آزاد اروند باشد.

مسئول انجمن سینمای جوان آبادان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم امسال، 10 گروه از 10 استان کشور برای تهیه فیلمهای عاشورایی به خرمشهر و آبادان دعوت و مستقر کرده بودیم که از برترینها در این اختتامیه تقدیر شد.

وی افزود: این مراسم که در تالار خلیجفارس شهرستان خرمشهر برگزار شد با حضور ایلبیگی مدیرعامل انجمن سینمای کشور، نعمت زاده معاونت فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند، حجتالاسلام زم دبیر شورای عالی مناطق آزاد و دیگر مسئولان دو شهر خرمشهر و آبادان همراه بود.

عیدان تصریح کرد: اتفاق جدیدی بود که بتوانیم 10 گروه از 10 استان مختلف کشور با نگاههای متفاوت برای تهیه فیلم و عکس به خرمشهر و آبادان در محرم دعوت کنیم و امیدواریم این بنایی باشد برای سالهای آینده تا بتوانیم از سراسر کشور گروههایی را در شلمچه بهمنظور تهیه فیلمهایی از مراسم باشکوه اربعین حسینی نیز مستقر کنیم.

آمادگی انجمن سینمای جوانان کشور برای آفرینواره

همچنین در ادامه مراسم حبیب ایلبیگی «رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور» نیز ابراز امیدواری کرد: انجمن سینمای جوان کشور آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد اعلام میکند.
 
حجتالاسلام محمدعلی زم «معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور»، حبیب ایلبیگی «رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور»، سید مرتضی نعمت زاده «معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند»، همایون قنواتی «مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان» و مدیران دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در این آئین حضور داشتند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها