ستاره‌های گمنام-۱۰/

شهیدی که اعلامیه امام را با دست می‌نوشت

«داور یسری» در اصفهان هسته مرکزی مبارزه با رژیم فاسد را با هماهنگی حضرت آیت‌الله مشکینی پایه‌گذاری کرد. از آنجایی که دستگاه چاپ و تکثیر در اختیار نداشت، اعلامیه‌های امام (ره) را با دست می‌نوشت و پخش می‌کرد.
کد خبر: ۳۵۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ - 26August 2019

شهیدی که اعلامیه امام را با دست می‌نوشتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: داور یسری، در سال ۱۳۳۲ در شهرستان اردبیل، در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و دوران کودکی‌اش را در جمع خانواده محروم از مادر طی کرد. او حفظ و قرائت قرآن کریم و حضور در مجالس مذهبی را تکلیف و وظیفه خود می‌دانست.

وی در ساعت‌های فراغت از تحصیل، کار می‌کرد تا اینکه در رشته مکانیک هنرستان، دیپلم فنی را دریافت کرد. داور یسری جهت کمک به محرومان به منطقه سیستان و بلوچستان اعزام شد.

سال ۱۳۵۳؛ پس از پایان خدمت سربازی در آموزشکده متالوژی ذوب آهن اصفهان دوره کارآموزی را گذراند. او در کنار تحصیل، به مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت. داور یسری در آنجا هسته مرکزی مبارزه با رژیم فاسد را با هماهنگی حضرت آیت‌الله مشکینی پایه‌گذاری کرد. از آنجایی که دستگاه چاپ و تکثیر در اختیار نداشت، اعلامیه‌های امام (ره) را با دست می‌نوشت و پخش می‌کرد.

او در سال ۵۶ یکی از مراکز فساد در اصفهان را منفجر کرد. وی در این حادثه مجروح شد. ساواک با استفاده از رد خون، او را دستگیر کرد. داور یسری در سال ۵۷ به دنبال بازگشایی زندان‌ها از زندان آزاد شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی با جمعی از انقلابیان گروه ضربت را تشکیل داد تا نیرو‌های ساواک و ضدانقلاب را شناسایی و دستگیر کنند. داور در نیمه‌ی دوم سال ۵۸ برای مبارزه با اسرائیل به لبنان رفت و آموزش‌های چریکی را آموخت. پس از بازگشت به ایران به عضویت سپاه درآمد و در پادگان سعدآباد به آموزش فنون نظامی پرداخت.

بعد از شروع جنگ نیز خودش را به مناطق عملیاتی رساند و در صحنه نبرد رشادت‌های زیادی از خود نشان داد. او در این مسیر بار‌ها مجروح شد، اما دست از تلاش و مبارزه بر نداشت تا اینکه در عملیات کربلای ۵ مزد زحماتش را دریافت کرد. مسوولیت‌های شهید یسری قبل و پس از انقلاب عبارت است از:‌

۱- از سال ۵۳ تا ۵۶ با ارشاد و هدایت حضرت آیت‌الله مشکینی مسوول یک گروه نظامی می‌شود

۲- سال ۱۳۵۷ فرمانده گروه ضربت کمیته انقلاب اسلامی در اردبیل

۳- سال ۱۳۵۷ همیاری مستمر با شهید بزرگوار چمران و آموزش تخریب سازمان آمل در لبنان

۴- سال ۱۳۵۹ عضو شورای فرماندهی پادگان سعدآباد

۵- سال ۱۳۶۰ حضور در منطقه عملیاتی (جراحت شدید و از دست دادن استخوان لگن)

۶- سال ۶۲ و ۱۳۶۱ فرماندهی سپاه اردبیل

۷- سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ عضو دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ستاد مرکزی سپاه و مسؤول دفتر پیگیری فرمان حضرت امام (ره)

حجاب لباس رزم زن مسلمان است

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «داور یسری» آمده است: حجاب، لباس رزم زن مسلمان است که تمام نقشه‌هاى شوم استعمارگران و ابرخون‌خواران شرق و غرب را نقش برآب کرده [است]و برنده‌تر از سلاح من نوعى خون سرخم مى‌باشد؛ سعى کنید حجاب اسلامى را رعایت کرده، قرآن را یاد بگیرید و به دیگران بیاموزید.

برای مطالعه گفت‌وگوی خبرنگار ما با همسر شهید داور یسری اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار