حجت‌الاسلام عادل خبر داد؛

توزیع بسته‌های لوازم التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت/ ۳۰ هزار هیئت مذهبی حمایت می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع بسته‌های لوازم التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد و گفت: ۳۰ هزار هیئت مذهبی در سراسر کشور برای برنامه‌های محرم حواله کمک هزینه دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۵۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ - 26August 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری طرح‌های ملی شمیم حسینی و مهر تحصیلی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف برگزار شد.

حجت‌الاسلام عادل در ابتدای این نشست به برگزاری ویژه برنامه «پیوند آسمانی» به منظور حمایت از زوج‌های جوان اشاره کرد و اظهار داشت: عزیزانی که از سال گذشته تا سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، سنت ازدواج را انجام داده‌اند می‌تواند از اتاق‌های عقد ایجاد شده در امامزادگان سراسر کشور استفاده کنند و مراسم خطبه عقد را در این فضای معنوی انجام دهند تا زندگیشان را در فضای معنوی آغاز کنند که این فضا به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

بهره‌مندی یک هزار و ۳۴۹ زوج از موقوفه‌های مربوط به ازدواج

وی گفت: در ویژه برنامه پیوند آسمانی در مجموع ۶۲۵ مقوفه مربوط به ازدواج را که با ۷۵۱ نیت وقف شده را مورد استفاده قرار می‌دهیم. امسال یک هزار و ۳۴۹ زوج از موقوفه‌های این مقوله بهره‌مند شده‌اند و از ۵۰۰ تا دو میلیون تومان کمک نقدی دریافت کرده‌اند. این افراد توسط دفاتر اوقاف در سراسر کشور، مراکز افق، ائمه جمعه و مبلغین شناسایی و معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف افزود: در استان آذربایجان شرقی مقوفه‌های «حاجیه خدیجه قائم مقامی» و «حاج علی اکبر تاجر»، در آذربایجان غربی مقوفه چمن رابط، در تهران مقوفه «حاج محمدعلی خباز»، در خراسان رضوی مقوفه‌های «محمدحسین» و «محمدرضا حکاک»، در اصفهان مقوفه «حاج یدالله موحدی» نمونه‌هایی از موقوفه‌های شاخص در زمینه ازدواج بوده‌اند که مورد بهره‌برداری در این طرح قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام عادل خاطرنشان کرد: جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» دومین برنامه‌ای بوده که در دو هزار و ۵۰۲ بقعه با برگزاری دعای عرفه اجرا شده است. مراسم اطعام عید غدیر در ۴۲۲ بقعه، خیمه معرفت در ۳۴۷ بقعه، مشاوره  در ۵۷۱ بقعه برگزار شد و یک هزار و ۲۵۰ مبلغ کار فرهنگی در این بقعه‌ها انجام داده‌اند.

توزیع ۳۰ هزار بسته‌های لوازم التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت

وی به اجرای ویژه برنامه مهر تحصیلی اشاره کرد و گفت: طرح مهر تحصیلی با استفاده از موقوفات در بخش آموزش و امور تحصیلی دانش آموزان بی‌بضاعت با رویکرد تکریم از دانش آموزان در حال اجراست. در این برنامه بسته‌هایی شامل کیف و لوازم التحریر مورد نیاز یک سال تحصیل دانش‌آموزان آماده شده که توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال علیرغم افزایش قیمت لوازم تحریر، ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان بی‌بضاعت تقدیم می‌شود. مجموع هزینه این بسته‌ها ۳۰ میلیارد ریال بوده است. با توجه به شعار امسال در راستای حمایت از تولید داخلی تمام این بسته‌ها از لوازم التحریر ایرانی باکیفیت تهیه شده است و این لوازم تنها با آرم و نشان ایران اسلامی توزیع خواهد شد تا کسی از استفاده این بسته‌ها احساس شرمندگی نداشته باشد.

بیشترین موقوفات کشور برای امام حسین (ع) است

حجت‎‎الاسلام عادل محرم را مهمترین رویداد فرهنگی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین موقوفات کشور با ۶۰ درصد تمام موقوفات، وقف برای امام حسین (ع) است لذا ما هر سال در این زمینه ویژه‌برنامه‌های مختلفی داشته‌ایم و امسال علاوه بر برنامه‌های گذشته، برنامه‌های «لبیک یا امام حسین»، «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من العسل» و «همایش رهروان حسینی» را در سه هزار ۳۳۳ بقعه اجرا خواهد کرد.

وی از برگزاری نمایشگاه‌های لواز مورد نیاز هیئات در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: سه سرفصل روضه خوانی، اطعام و تعزیه‌داری در نیات واقفات برای امام حسین (ع) وجود دارد لذا امسال در راستای تسهیل در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا در حدود ۴۰۰ موقوفه نمایشگاه‌های اقلام مورد نیاز هیئات با حضور معتمدین و کسبه محل پیش از آغاز محرم برگزار شود که در این نمایشگاه‌ها علاوه بر تخفیف حداقل ۳۰ درصدی، حواله‌های ۵۰۰ هزار تومانی خرید سازمان اوقاف به هیئات‌ها تقدیم می‌شود و خیرین نیز در این اتفاق همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار