عباسی در دیدار با رئیس مجلس ژاپن:

حمایت ژاپن از توافق برجام قابل تقدیر و مهم است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن گفت: حمایت ژاپن از توافق برجام قابل تقدیر و مهم است و تهران منتظر گام‌های عملی ژاپن در این زمینه است.
کد خبر: ۳۵۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ - 28August 2019

حمایت ژاپن از توافق برجام قابل تقدیر و مهم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن و هیات همراه در ادامه سفر به این کشور با تاداموری اوشیما، رئیس مجلس نمایندگان ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباسی در ابتدای این دیدار با اشاره به  اهمیت گسترش ارتباطات و همکاری های پارلمانی، اظهار داشت: توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه میان مجالس ایران و ژاپن، از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این راستا، ارتباطات مستمر میان گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور،  نقش مهمی در پیشرفت و توسعه روابط دوستانه فیمابین دارد.

وی، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ژاپن و سفر نخست وزیر ژاپن به تهران را نقطه عطفی در مناسبات سیاسی و پارلمانی دو کشور دانست و افزود: افزایش تعاملات میان مسئولان بخش های مختلف دو کشور، به شناخت صحیح طرفین از شرایط و مقتضیات یکدیگر کمک می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عهدشکنی و رفتار نابهنجار آمریکا در عرصه بین‌المللی گفت: حمایت ژاپن از توافق برجام قابل تقدیر و مهم است و تهران منتظر گام‌های عملی ژاپن در این زمینه است.

عباسی در پایان این دیدار گفت: دو کشور با تداوم رایزنی و مشورت در مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانند در زمینه‌هایی همچون کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه، مبارزه با تروریسم و نظارت بر اجرای معاهدات و توافقات بین‌المللی از سوی همه کشورها ، همکاری کنند.

«تاداموری اوشیما»، رئیس مجلس نمایندگان ژاپن نیز در همین دیدار گفت: توسعه و گسترش ارتباط میان مجالس ژاپن و ایران از اهمیت فراوانی برخوردار است و از افزایش تعاملات دوستانه میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان ژاپن در ادامه این دیدار با تاکید بر لزوم پاییندی کشورها به تعهدات بین‌المللی گفت: تامین امنیت جهان جز با همکاری و تعامل کشورها و استفاده از دیپلماسی و مذاکره سیاسی امکانپذیر نخواهد بود.

وی تعاملات دو کشور را مثبت و رو به رشد خواند و افزود: گسترش مناسبات فیمابین بویژه در زمینه‌های  اقتصادی و کشاورزی حائز اهمیت فرارانی است. 

«اوشیما» در پایان این دیدار نسبت به توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار