دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خبر داد؛

برگزاری مراسم تجلیل از خانواده ۱۲ شهید امر به معروف و نهی از منکر مازندران

«خلیل صالحی» ضمن برشمردن برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران گفت: تجلیل از خانواده‌های شهدا و ۱۲ شهید امر به معروف و فعالان امر به معروف، تجمع طلایه‌داران معروف در شهرستان‌ها، دسته‌روی و عطرافشانی گلزار شهدای استان از جمله برنامه‌هاست.
کد خبر: ۳۵۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ - 29August 2019

برگزاری مراسم تجلیل از خانواده 12 شهید امر به معروف و نهی از منکر مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «خلیل صالحی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته اول ماه محرم به هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده‌است، اظهار داشت: به همین مناست برنامه‌هایی از سوی این ستاد در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده است، از رسانه‌ها خواست تا برابر ترویج آن حمایت کنند تا به فرهنگ تبدیل شود و با نظارت همگانی فراگیر شود و جامعه ما از ناهنجاری‌ها پاک شود.

صالحی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون شهدا دانست و بیان کرد: با پایان جنگ تحمیلی دشمنان به این نتیجه رسیدند که با وجود جنگ سخت نمی‌توانند به انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد کنند لذا با تغییر رویه و با استفاده از ابزار و شیوه‌های مختلف جنگ نرم به میدان آمدند.

وی ادامه داد: دشمنان با اقداماتی نظیر ترویج فساد و بی‌بندوباری و تقدس‌زدایی سعی در کمرنگ کردن امر به معروف و نهی از منکر شدند که وظیفه ما در قبال آن سنگین‌تر می‌شود.

صالحی افزود: به انحراف کشیدن ارزش‌های دینی و ترویج روحیه بی‌تفاوتی در جامعه دراکثر امور از دیگر اهداف دشمن است.

وی با اشاره به قیام تاریخی امام حسین (ع) که با هدف امر به معروف و نهی از منکر انجام شد، فضای حاکم در ایام محرم فرصت مناسبی برای اجرای این فریضه الهی در تمامی سطوح دانست و آموزش را رویکرد جدیدی در این راستا عنوان کرد که رسانه‌ها و تبلیغات به آن بپردازند.

این مسئول در ادامه شعار این هفته را «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» عنوان کرد و یکشنبه دهم شهریور با عنوان «امر به معروف نهی از منکر مسئولان»، دوشنبه یازدهم شهریور با نام «امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری»، سه‌شنبه دوازدهم شهریور با عنوان  «امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی»، چهارشنبه سیزدهم شهریور با نام «امربه معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی»، پنج‌شنبه چهاردهم شهریور با نام «امربه معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه»، جمعه پانزدهم شهریور با عنوان «امربه معروف و نهی از منکر و نظارت  همگانی، شنبه شانزدهم شهریور با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر و سال رونق تولید» عناوین روز شمار هفته امربه معروف برشمرد.

وی ضمن برشمردن برنامه‌های این هفته افزود: تولید هفت برنامه تلویزیونی و هفت برنامه رادیویی، گردهمایی بزرگ سالانه ستاد با حضور مسئولین استانی و کشوری، تجلیل از خانواده‌های شهدا و 12 شهید امر به معروف و فعالان امر به معروف، برگزاری نشست‌های تخصصی قضایی، برگزاری تریبون آزاد با حضور اقشار مختلف مردم با موضوع امر به معروف و کسب روزی حلال، تجمع طلایه‌داران معروف در شهرستان‌ها، دسته‌روی و عطرافشانی گلزار شهدای استان، برپایی غرفه ترویج خوبی‌ها در سطح شهر با رویکرد امر به معروف و پاسخ به شبهات، نشست صاحب‌نظران و فعالان عرصه فرهنگ و هنر از جمله برنامه‌هاست.

صالحی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگترین معروف حفظ نظام اسلامی و بزرگترین منکر تضعیف نظام جمهوری اسلامی است که باید قدردان نظام، انقلاب و ولایت باشیم تا دشمن نتواند به مملکت ما آسیبی وارد کند.

وی با اشاره به طرح ناظر یک، افزود: این طرح،  با نظارت بر تخلفات خورویی مانند  آلودگی صوتی، سرعت غیرمجاز، کشف حجاب و سگ درخودرو اجرا می‌شود که سه هزار و 500 نفر به  این سامانه دسترسی دارند و با ارسال پیامک گزارش را به امنیت اخلاقی استان اطلاع می‌دهند و در مرحله نخست به متخلفان تذکر و تعهد داده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: طرح ناظر دو با نظارت بر اماکن در آینده کلید خواهد خورد تا به وسیله آن بتوانیم بخشی از ناهنجاری‌های جامعه را کاهش دهیم.

صالحی از سازماندهی و جذب شش هزار نفردر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر استان توسط آموزش خبر داد و گفت: همه باید تلاش کنیم با اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نظارت اجتماعی و همگانی را در  جامعه پررنگ کنیم.

امیری جانشین ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران نیز با اشاره به اینکه یکی از تدابیر ستاد اجرای فریضه امر به معروف طرح ناظر یک بود، از ایجاد شورای امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: همچنین ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های طلایه‌داران معروف در سطح دستگاه‌ها و ان جی اُ های استان قریب به 70 درصد انجام شد و 30 درصد آن طی جدول زمان‌بندی شده شکل خواهند گرفت.

امیری افزود: تغییر رویکرد نیازمند ایجاد ساختار در جامعه است و در این راستا آموزش نقش مهمی در جامعه دارد و ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان جهت آموزش از دوران مهد برای مربیان کلاس‌های مختلفی برگزار کرد.

وی از فعال‌سازی کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی خبر داد و با اشاره به اینکه نظارت بر رعایت عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی یکی از یازده وظیفه این ستاد است، گفت: همچنین با همکاری دانشگاه مازندران گفتمان سازی و نخستین همایش پویاسازی امر به معروف و نهی از منکر با همکاری اعضای هیات علمی و اساتید برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار