امام جمعه دلوار:

درس «رئیسعلی دلواری» نهراسیدن از تهدیدهای توخالی دشمنان است

حجت‌الاسلام علی زاهددوست گفت: یکی از درس‌هایی که باید از مجاهد شهید دلواری گرفت، نهراسیدن از تهدیدهای توخالی دشمنان و ایستادگی تا پای جان در برابر زیاده‌خواهی آنان است.
کد خبر: ۳۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ - 30August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دلوار امروز در خطبه‌های نمازجمعه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار، اظهار داشت: سردار شهید رئیسعلی دلواری مجاهدی بود که به خاطر دفاع از اسلام و دفاع از وطن خود در برابر بیگانگان ایستاد و مظلومانه به شهادت رسید.

امام جمعه دلوار همراهی و هم‌دلی مردم مؤمن و بصیر منطقه دلوار در مبارزات رئیسعلی دلواری را نقطه عطفی در تاریخ این مبارزات خواند و افزود: زندگی و قیام رئیسعلی دلواری علیه بیگانگان و استکبار زمان درس شهامت، ایستادگی و پاسداری از حریم دین و قرآن و دفاع از سرزمین پاک ایران اسلامی است.

وی آشنایی با قیام سردار شهید رئیسعلی دلواری را مهم خواند و تصریح کرد: وجود معیارها و شاخصه‌های دینی و الهی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و برجستگی‌ها در قیام آن سردار بزرگ است که شایسته است بیش از پیش مورد توجه همگان بویژه نسل جوان قرار بگیرد.

زاهددوست از قیام شهید سرافراز رئیسعلی دلواری به عنوان یک قیام اعتقادی و مذهبی نام برد و اضافه کرد: نوع اعتقاد رئیسعلی دلواری برگرفته از نهضت مولایش ابی عبدالله‌الحسین (ع) بود و ریشه در اعتقادات اسلامی و شیعی داشت و به همین خاطر است که این قیام پس از گذشت بیش از یک قرن همواره زنده و جاودانه  است و یاد و نام مبارکشان همواره بر سر زبان‌ها ساری و جاری است.

امام جمعه دلوار ارتباط مستمر شهید رئیسعلی دلواری با عالمان دین و کسب اجازه جهاد و قیام را نشانه‌ای بر اعتقادی و الهی بودن این حرکت دانست و افزود: ارتباط با عالمان گران‌قدری نظیر آخوند خراسانی، سید عبدالله بلادی، مجاهد برازجانی ، سید علی‌نقی دشتی، نشانه‌ای بر اعتقادی و الهی بودن قیام شهید رئیسعلی دلواری است.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت سردار شهید رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار خبر داد و عنوان کرد: این کنگره در روز ۱۲شهریور هم‌زمان با سالروز شهادت این سردار مؤمن و شجاع در زادگاه شهید در شهر دلوار با حضور شخصیت‌های ملی و استانی برگزار خواهد شد و میهمان ویژه و سخنران مراسم سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.

زاهددوست یادآور شد: امروز با افتخار لباس رزم سردار شهید رئیسعلی دلواری و دلیران و دلاوران دلوار و تنگستان را به تن کردم و سلاح شخصی شهید رئیسعلی دلواری را به دست گرفته‌ام تا از مهد مبارزه و مقاومت از طرف خود و فرزندان سردار شهید رئیسعلی دلواری با صدای رسا به دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران بگویم که فرزندان رئیسعلی پس از گذشت بیش از یک قرن از شهادت ایشان همواره بیدار و هوشیار و برای دفاع از آب و خاک و ناموس کشور و دفاع از خلیج همیشه فارس عزمشان راسخ و استوار است و آماده جان‌فشانی در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

وی ابراز کرد: خون رئیسعلی دلواری در رگ‌های فرزندان معنوی او یعنی همه دلوار و دلواری‌ها جاری است و آماده‌اند هم‌چنان که رئیسعلی دلواری در ۲۲ مرداد ۱۲۹۴ شمسی بینی بریتانیا و انگلیسی‌ها را در همین سرزمین به خاک مالید، امروز هم همه دلوار و دلواری‌ها یکپارچه مصمم به مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان دین و نظام اسلامی و آماده هرگونه واکنش در برابر تجاوزات دشمنان اسلام و انقلاب هستند.

خطیب جمعه دلوار افزود: اگر بخواهیم در ایام سالروز شهادت این سردار مؤمن و شجاع درسی را از نهضت و قیام او بگیریم، اولین درس هم‌چون رئیسعلی درس اطاعت‌پذیری و پیروی از عالمان بصیر دینی است که در زمان ما تجلی آن در پیروی و اطاعت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی است و درس دیگر آن نهراسیدن از تهدیدهای تو خالی دشمنان و ایستادگی تا پای جان در برابر زیاده‌خواهی آنان است.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان سرافراز رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردها و خدمات دولت به مردم است.

زاهددوست تأکید کرد: صداقت، مردم‌داری و خدمت بی‌منت به مردم، ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های برجسته شهیدان سرافراز رجایی و باهنر بود که امیدواریم دولت‌مردان و کارگزاران نظام اسلامی از آن‌ها الگو بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها