فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق:

پیشرفت‌های حوزه پدافند هوایی فراتر از انتظار است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق گفت: پیشرفت‌ها در حوزه پدافند هوایی بسیار فراتر از انتظار است و نیروی پدافند هوایی جلوتر از برنامه‌هایش پیش رفته است.
کد خبر: ۳۶۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸ - 01September 2019

بهپیشرفت‌های حوزه پدافند هوایی فراتر از انتظار است / عدد هشت باید در بخش right بخورد / درست کردم گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز» فرمانده ارشد نظامی ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور امروز در دیدار با کارکنان قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با فرارسیدن ایام محرم بانگ ایثار و ظلم‌ستیزی به گوش می‌رسد، محرم ماه قیام و پیام است.

وی با بیان اینکه 40 سال پر افتخار از تاریخ انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: اکنون ملت ما با اتحاد و همدلی و توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در سند راهبردی گام دوم، مستحکم‌تر از همیشه به سوی آرمان‌های متعالی خود پیش می‌رود.

فرمانده ارشد ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور تصریح کرد: در ‌سال‌های اخیر دشمنان و بدخواهان نظام با توطئه و جنگ اقتصادی از طریق اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه و ایجاد انفعال و نارضایتی فراگیر در کشور و همچنین تهدید نظامی، ترور و ایجاد آشوب و اغتشاش، ایران‌هراسی، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای، جنگ دیپلماسی و جنگ امنیتی به دنبال ایجاد تنگنا برای مردم و تغییر رفتار نظام و تحمیل اراده خود و  حتی براندازی بوده‌اند.

پرویز خاطرنشان کرد: مردم غیور، فداکار و خستگی‌ناپذیر ایران اسلامی که درس آموخته مکتب امام حسین (ع) هستند با وجود همه سختی‌ها برای حفظ آرمان‌ها و دستاورهای انقلاب با صرف هزینه‌های مالی و جانی همیشه استوار و ثابت قدم در برابر هر دشمنی که نیت یا قصد تهدید داشته باشد ایستادگی کرده و ایستادگی خواهد کرد و همواره حرکت در مسیر پیشرفت، استقلال‌خواهی، خودکفایی و حفظ آرمان‌های انقلاب را ادامه خواهند داد.

وی گفت: در شرایط کنونی مردم در برابر جنگ اقتصادی بایستی همانند جهاد در دفاع با مشارکت همه جانبه در موضوع اقتصاد مسیر خود را پیش ببرند و با پرهیز از اسراف، فرهنگ کار و افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مسیر کمک کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: پرهیز از حاشیه‌سازی، مبارزه با فساد و رانت، اتحاد کلمه، مجاهدت عمومی، همدلی و رشد پیش نیازهای جهاد اقتصادی محسوب می‌شود.

پرویز با بیان اینکه امروز رصد دقیق و بی‌نقص دشمن و صدور اخطارهای پدافند هوایی به هرگونه متجاوز هوایی در مرزهای پیرامونی باعث انصراف دشمن از هرگونه حمله نظامی می‌شود، تصریح کرد: اگر دشمن ماشین جنگی خود را در فاصله کیلومترها آن طرف‌تر از تنگه هرمز متوقف می‌کند و جرات نزدیک شدن به مرزهای کشور را ندارد نشانه جهاد دفاعی و توان رزمی و آمادگی و قدرت نیروهای مسلح کشور است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزی نیست ولی چنانچه دشمن دچار توهم جنگ شود هیچ امنیتی برای آنها نخواهد بود و سیلی محکمی از جایی که تصورش را هم نمی‌کنند خواهند خورد و قطعا پایان مخاصمه در اختیار آنان نخواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با کمک مراکز دفاعی و تحقیقاتی تعداد زیادی از سامانه‌های کشف راداری را در اختیار دارد، گفت: در چند سال اخیر به همت دانشمندان جوان داخلی با برنامه‌ریزی‌های دقیق با وجود همه کمبودها، کاستی‌ها و محدودیت‌ها توانسته ایم در حوزه‌های سازندگی، تولید و تعمیر ابزارهای دفاعی خود به خودکفایی برسیم.

پرویز عنوان کرد: هم اکنون نیروی پدافند هوایی ارتش با تجهیز خود به انواع سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات زمین‌پایه و هواپایه بومی پیشرفته، گستره تسلط و اشراف هوایی خود را در سطح تاکتیکی، عملیاتی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: پدافند هوایی در بحث‌های مردم یاری در سیل‌های اخیر اقدامات شایسته انجام داده است و مجموعه بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی در هشت منطقه محروم کشور در قالب طرح‌های مردم یاری و کمک‌رسانی به مردم عزیز اقدام کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور تصریح کرد: هم اکنون تیم بهداشت و درمان پدافند هوایی شرق در ساختمان شهدای باقریه مشغول به خدمات رسانی به مردم بی‌بضاعت و بیماران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار