یادواره شهدا خرمدشت کوهبنان برگزار شد

پانزدهمین یادواره 32 شهید خرمدشت کوهبنان با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ - 14December 2014

یادواره شهدا خرمدشت کوهبنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، پانزدهمین یادواره 32 شهید دهستان خرمدشت کوهبنان روز گذشته با حضور هیئتها و دستههای عزاداری، جمعی از خانوادهای شهیدان، جانبازان و ایثارگران، در حرم مطهر امامزاده زیدبن علی(ع) و در جوار قبور مطهر شهیدان برگزار شد.

حجتالاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در این آیین اظهار داشت: پیغام اربعین، ولایتمداری، اطاعت محض از ولایت و رهبری و همچنین صبر و استقامت در گرفتاریها است.

وی با تسلیت اربعین حسینی و با استناد به آیات و روایات به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و افزود: در آیات و روایات آمده است که باید با همه سختیها و موانع مبارزه کنید، چراکه دشمن هیچگاه شما را به حال خودتان نمیگذارد، اما نباید در این مسیر خدا را فراموش کنید.

امام جمعه کوهبنان گفت: تا زمانی که ایمان به خدا و ارادت به اسلام ناب محمدی(ص) باشد، مشکلات، تهدیدها و تحقیرها وجود دارد، اما انسان مومن ثابت کرده است که میتواند مقابله کند، همانگونه که اباعبدالله(ع) در برابر دشمنان ایستاد و صبر کرد، لذا امروز با عظمت از او و یاران شهیدش یاد میشود.

جعفری ادامه داد: دشمن در طول تاریخ تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کربلا و عاشورا و اربعین فراموش شود، اما مردم عاشقانه و داوطلبانه با پای پیاده از اقصی نقاط جهان خود را به کربلا میرسانند تا در اربعین حسینی فریاد لبیک یا حسین(ع) را در عالم طنینانداز کنند.

امام جمعه کوهبنان گفت: ما به محرم، صفر، کربلا و یادواره شهدا نیاز داریم تا به این جایگاه رفیع خود را پیوند بزنیم و کسی نتواند فریادهای اللهاکبر و لبیک یا حسین (ع)، مسجد، جمعه و جماعت را از ما بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: لذا باید در فراز و نشیبهای پیش روی مقاومت کنیم همانگونه که زینب کبری(س) در برابر دشمنان قد علم کرد و آنان را ناکام ساخت باید صبر را از این بانو فرا بگیریم.

جعفری تصریح کرد: وقتی میخواهید دشمن را ناکام کنید فرمان خدا را اطاعت کنید و با خدا باشید که هیچ قدرتی نمیتواند شما را از پای درآورد. از طرفی فرمانبر امام مسلمین باشید از او جدا نشوید و فاصله نگیرید چراکه هر چند گروهی قوی باشند، اما اگر از امام مسلمین جدا شدند ذلیل میشوند.

وی اظهار داشت: نمونه بارز جدایی از ولایت و رهبری را در ملی شدن صنعت نفت شاهدیم که چه اتفاقی رخ داد و کشور و مردم را عقب انداخت.

امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: پیغام اربعین، ولایتمداری، اطاعت محض از ولایت و رهبری و همچنین صبر و استقامت در گرفتاریهاست، چراکه ولایت میتواند کاری کند که دلها، فریادها و دستها در برابر دشمن ید واحد شوند، لذا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هم از درسهای کربلاست که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) چنین کردند.

همچنین سیدمجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان در این مراسم گفت: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی در عرصههای بینالمللی به دلیل ایثار، رشادتها و از خودگذشتگی شهیدانی است که با نثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه کردند.

وی ادامه داد: شهیدان در درگاه خداوند از جایگاه ویژهای برخوردارند و برای همیشه تاریخ جاودان خواهند بود، لذا برگزاری یادواره شهدا کوچکترین خدمتی است که ما برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت انجام میدهیم.

هاشمی عنوان کرد: ما نیازمند به شهدا و آرمان آنان هستیم، لذا باید تلاش کنیم طی سال چند یادواره محلهای و شهرستانی برگزار کنیم تا زمینه آشنایی جوانان و نوجوانان امروز جامعه با نام شهدا همچنین اهداف و آرمانهای آنان فراهم شود.

وی بیان داشت: دشمن در حال حاضر تمام توان خود را به کار بسته و با بهره جستن از شبکههای متعدد ماهواره و همچنین صرف هزینههای گزاف درصدد است تا فرهنگ شهید و شهادت و آرمانهای بلند و مقدس حضرت امام (ره) را به ورطه فراموشی بسپارد.

هاشمی ابراز داشت: باید فداکاری، رشادت و جوانمردی شهیدان سینه به سینه نقل شود و شهیدان به عنوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان نسلهای بعد باشند تا همچنان روح حسینی بر جامعه حکمفرما باشد و پرچم سرخ حسینی در بلندترین قلل جهان به اهتزاز درآید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار