مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت دفاع مقدس بوشهر:

شهید «ابوتراب عاشوری» عهدار رهبری انقلاب اسلامی در بوشهر بود

«سیدمجتبی هاشمی» با بیان اینکه شهید عاشوری بزرگ مردی بود که صدای انقلاب امام خمینی (ره) را به گوش مردم جنوب ایران و خطه دلیر پرور بوشهر رساند، گفت: شهید «ابوتراب عاشوری» رهبری انقلاب اسلامی را در بوشهر بر عهده داشت.
کد خبر: ۳۶۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ - 03September 2019

شهید «ابوتراب عاشوری» عهدار رهبری انقلاب اسلامی در بوشهر

«سیدمجتبی هاشمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت «رئيسعلی دلواری» و روز مبارزه با استعمار انگلیس اظهار داشت: سوم محرم الحرام مصادف با شهادت روحانی دلیر مرد بوشهری شهید حجت‌الاسلام «ابوتراب عاشوری» است.

وی با بیان اینکه شهید عاشوری بزرگ مردی بود که صدای انقلاب امام خمینی (ره) را به گوش مردم جنوب ایران و خطه دلیر پرور بوشهر رساند، گفت: شهید «ابوتراب عاشوری» رهبری انقلاب اسلامی در بوشهر  را بر عهده داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه با مراجعه به تاریخ زندگی شهید عاشوری خواهیم دید که در مبارزات خود علیه رژیم ستمشاهی نترس و شجاع بود خاطرنشان کرد: شهید ابوتراب با توجه به دستگیری توسط جلادان ساواک دست از مبارزه برنداشت و بیش از پیش در تحقق اهداف مورد نظر امام  راحل تلاش و روشنگری کرد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر با بیان خصائص اخلاقی و رفتاری شهید عاشوری افزود: شهید حجت‌الاسلام و المسلمین «ابوتراب عاشوری» مجتهد، مردم دار، عالم و عامل و با بصیرت بود.

وی با اشاره به نقش بصیرت افزایی شهید تصریح کرد: آنچه شخصیت شهید عاشوری را نسبت به دیگران متمایز می کرد بعد مبارزه طلبی و انقلابی گری بود که می توان مصداق بارز یک شیعه و جوان انقلابی نامید.

هاشمی با تأکید بر اینکه بر همه فعالان فرهنگی و دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران لازم است در معرفی این چنین الگویی تلاش کنند گفت: جوانان امروز باید بدانند برای شکل گیری این انقلاب، بزرگ مردانی در گوشه و کنار این مرزبوم چه خون دل ها خورده اند.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان بوشهر در پایان اظهار داشت: شهدا برای به ثمر نشستن حکومتی که ندای اسلام از آن بلند شود حاضر شدند جان خویش را مانند ارباب شان امام حسین (ع) فدا و با خونشان درخت انقلاب را آبیاری و به ثمر بنشانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار