در برنامه «ماه به روایت آه» مطرح شد؛

حضرت رقیه (س) الگویی برای رسیدن به امام عصر (عج)

لطیفی‌نسب با بیان اینکه باید انتظار را از حضرت رقیه (س) فرا گرفت، گفت: هیچ چیزی توجه ایشان را از وجود پدر بزرگوارشان منحرف نمی‌کرد و منتظر بود تا به لقای پدر بزرگوارش بپیوندد. ما نیز در انتظار امام عصر (عج) باید اینگونه باشیم.
کد خبر: ۳۶۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸ - 03September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه «ماه به روایت آه» رادیو گفت‌و‌گو با موضوع مستند پیرامون ماه محرم حسینی و حضور حاج محسن فرهمند مداح اهل بیت (ع)، غلامرضا سازگار شاعر و مداح اهل بیت (ع)، حسن سلطانی و نجم‌الدین شریعتی مجریان برنامه‌های مذهبی، استاد مرتضی لطیفی‌نسب و حاج مهدی آل آقا پیر غلام اهل بیت به روی آنتن رفت.

حسن سلطانی با بیان اینکه سید الشهدا کشتی نجات است، اظهار داشت: مراسمی که به خاطر حسین بن علی (ع) برگزار می شود و فرشتگان و ملائک در آن حضور پیدا می کنند سبب می شود تا بندگان خدا بیایند و در آن مجلس شرکت کنند و با تاسی از حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با توسل به ایشان در مسیر نور و سعادت و صلاح و فلاح قرار گیرند و همان گونه که امام حسین (ع) به سر منزل مقصود رسید دست شیعیان و محبان خودش را بگیرد و به سر منزل مقصود برساند.

وی تصریح کرد: همان طوری که کشتی نجات به فریاد غرق شدگان می رسد امام حسین (ع) نیز کسانی که در گرداب حوادث دنیا هستند و با هوای نفس دارند غرق می شوند را نجات می دهد.

مجری برنامه های مذهبی خاطر نشان شد: نام مبارک حسین بن علی (ع)، مجلس شان و عزاداری و مدح و ذکرشان آن مصباح هدایتی است که سبب می شود انسان راه رسیدن به مقصد را پیدا کند و الا ایشان بی نیاز از گریه و مجلس ما است.

نجم الدین شریعتی با تاکید بر اینکه هر کسی سوار بر کشتی هدایت امام حسین (ع) شود به مقصد خواهد رسید، گفت: اشک بر امام حسین (ع) است که رابطه ایجاد می کند و با زبان بی زبانی می گوییم «یالیتنی کنت معکم» و به این شکل برای ظهور امام زمان (عج) آماده می شویم.

حاج محسن فرهمند مداح اهل بیت اظهار داشت: حضور در مجالس امام حسین (ع) به اذن امام زمان (عج) است و این فرصتی برای بندگان است تا از گناهان رهایی یابیم.

غلامرضا سازگار مجلس امام حسین (ع) را همانند قرار گرفتن تحت قبه ایشان برشمرد و گفت: در این مجلس جز شیعیان و دوستان خاندان عصمت و طهارت، جمع نخواهند شد و کسی که وارد مجلس امام حسین (ع) می‌شود خداوند اول گناهانش را می بخشد و بعد وارد مجلس می شود و آن مجلس مورد نظر مستقیم پرودگار و دعای پیغمبر و پنج تن خواهد بود.

این شاعر و مداح اهل بیت به نقش مداحان در ایام سوگواری امام حسین (ع) و یارانشان اشاره و عنوان کرد: ما باید در این مراسم مردم را تهییج کنیم و با دعای فرج امام زمان (عج) در مردم آمادگی ظهور را ایجاد کنیم. در دعای ندبه نحوه دعا برای فرج آقا مطرح شده است. بیان «اللهم عجل لولیک الفرج» در این مراسم تاثیر زیادی خواهد داشت.

مرتضی لطیفی نسب بالاترین و با عظمت ترین مجالس در عالم هستی را مجالس روضه مطرح کرد و گفت: با توسل به ائمه از آن ها بخواهیم که ما را وظیفه شناس کنند و با آنچه که مورد رضایت شان است آشنا و موفق بدارند.

وی با بیان اینکه باید انتظار را از حضرت رقیه (س) فرا گرفت و ایشان را الگو قرار داد، گفت: هیچ چیزی توجه ایشان را از وجود پدر بزرگوارشان منحرف نمی کرد و منتظر بود تا عنایت شود و به لقای پدر بزرگوارش بپیوندد. ما نیز در انتظار امام عصر (عج) باید اینگونه باشیم و لحظه به لحظه منتظر آن عنایت باشیم.

حاج مهدی آل آقا با تاکید بر اینکه دعا برای فرج امام زمان (عج) به نفع ما است، بیان کرد: هر چه که ما داریم عنایت ایشان است و هرچه که بیشتر دعا کنیم ایشان به ما بیشتر نظر خواهد کرد.

پیر غلام اهل بیت متذکر شد: در مجالس روضه و یا عزاداری که در حال اشک ریختن هستید سفارش شده تا برای امام زمان (عج) دعا کنیم که در این صورت آقا امام زمان (عج) نیز برای ما دعا خواهند کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار