رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

نهضت حسینی(ع) تبلور پایداری بر مدار حق است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه تمسک به نهضت حسینی(ع) راه غلبه بر دشمنان در جنگ نرم می‌باشد، گفت: عاشورا و اربعین تبلور پایداری بر مدار حق است.
کد خبر: ۳۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 14December 2014

نهضت حسینی(ع) تبلور پایداری بر مدار حق است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، شعبانعلی رمضانیان در حاشیه سومین نشست حضوری سرمربیان حلقههای صالحین بسیج فرهنگیان کشور در قم با اشاره به فرازی از سوره "والعصر" گفت: آنچه که گاهی از معانی بلند این سوره مغفول میماند، توصیه به "حق" و "صبر" است و خداوند در این سوره، حق و صبر را در کنار هم میبیند.

وی ابراز کرد: صبر و استقامت بر مدار حق و حقیقت آموزه مهم مکتب حسینی(ع) است که پیام آور آن حضرت زینب کبری(س) بوده و راهکار غلبه بر دشمنان در جنگ نرم نیز تمسک به این دو عنصر کلیدی است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور اذعان داشت: عاشورا حقیقت گستردهای را به جهانیان گوشزد میکند که عظمت آن را از عباراتی چون "مصباح الهدی" و "حسین(ع) منی" می توان دریافت.

وی با بیان اینکه، عاشورا درس استقامت و پایداری در راه حقیقت است، ادامه داد: در پرتو همین حقیقت است که شعار هیهات مناالذله تا اضمحلال کامل مستکبران و ظالمان تحقق مییابد.

رمضانیان شکوه پیاده روی 20 میلیونی اربعین حسینی(ع) را جریانی تاریخ ساز برشمرد و خاطرنشان ساخت: این شکوه و عظمت نتیجه عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) و مخصوصا سیدالشهدا(ع) است که خون همه ملتهای اسلامی را به جوش میآورد و یقینا پیاده روی اربعین، فصل جدیدی را از عظمت اسلام پیش روی جهانیان خواهد گشود.

معلمان میدانداران جنگ نرم هستند

وی در بخش دیگری از این گفتگو نقش فرهنگیان بسیجی را به عنوان طیفی از نخبگان و فرهیختگان جامعه در تعمیق مبانی اعتقادی مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: معلمان نیز بخش بزرگی از متولیان و میدان داران جنگ نرم هستند و ضرورت دارد بدون هرگونه غفلت و با الهام از آموزههای عاشورایی و حماسه هشت سال دفاع مقدس، همچون جنگ سخت صف آرایی کرده و در راستای رفع دغدغههای فرهنگی مقام معظم رهبری و تقویت ارزشهای انقلاب اسلامی وارد صحنه عمل شوند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با مقایسه نظام صالحین فعلی با روند کار قبلی بسیج اظهار داشت: نظام قبلی دارای محدودیت بود و گستردگی نداشت، فاقد خروجی مطلوب بود و بیشتر جنبه آموزشی داشت تا تربیتی، اما نظام مبتنی بر صالحین در بسیج، با رویکرد تربیتی خود، در سطح تمام اقشار جامعه و سطوح اجرایی پویایی و گستردگی فراوانی یافت.  

وی با اشاره به حدود دو سال و نیم فعالیت صالحین در این قشر، ابراز داشت: استقبال و مشارکت خوب مسئولان اجرایی بسیج فرهنگیان در استانهای کشور سبب سرعت در تشکیل ساختار حلقهها و پیش برندگی این موضوع شد و هم اکنون هر ماه یک جلسه کشوری به صورت حضوری و یا ویدئو کنفرانس با حضور سرمربیان صالحین و استاد قشر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حاجی صادقی جانشین محترم نماینده ولی فقیه در سپاه داریم و این جلسات در استانها هم گاهی با حضور مسئولان استانی تکرار میشود.

رمضانیان تهیه سرفصلهای فرهنگی مورد نیاز حلقههای صالحین مبتنی بر نیازهای جامعه و دانش آموزان و بومی سازی آن را از جمله بحثهای کلان در بسیج فرهنگیان برشمرد و گفت: سعی خواهیم کرد با ورود هر چه موثرتر به عرصه فرهنگ، سهم بالایی در روشنگری و بصیرت افزایی در معلمان، دانش آموزان و سایر افراد جامعه داشته باشیم.

یادآور میشود: نشست سرمربیان حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان کشور با حضور حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و استاد حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان، روز پنجشنبه بیستم آذر در دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی آموزشی کوثر قم برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار