برگزاری جلسه مشترک ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای قم

جلسه مشترک ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان قم در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ - 04September 2019

برگزاری جلسه مشترک ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای قم /// در حال تکمیلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جلسه مشترک ستاد بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس و ستاد برگزاری کنگره شهدای استان قم با حضور استاندار قم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در ابتدای جلسه سردار «سیدمحمدتقی شاهچراغی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به برگزاری کنگره ۶ هزار شهید استان در سال ۱۳۹۹، عنوان کرد: خدا را شاکریم که برای برگزاری کنگره شهیدانی که جانشان را در راه خدا تقدیم کردند، در اینجا دور هم جمع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای قم سال ۷۳ برگزار شد، افزود: دومین کنگره ملی شهدای استان قم آبان سال جاری برگزار می‌شود و برگزاری باشکوه این کنگره باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام «رحیمیان» تولیت مسجد مقدس جمکران و نماینده سابق، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئولیت ۲۵ ساله خود در بنیاد شهید گفت: در زمان‌های قدیم و قبل از انقلاب اسلامی عده‌ای از تقدیم خون خود در راه خدا استنکاف می‌ورزیدند و امروز ببینید حضرت امام چه کرده‌اند که امثال شهید حججی‌ها برای جانفشانی در راه خدا تربیت شده‌اند.

وی افزود: حضرت امام (ره) فرمودند: من سینه‌ام را برای سرنیزه‌ها آماده کرده‌ام؛ ایشان در برابر مستکبران مثل کوه استوار ایستادند امام در برابر خانواده‌های معظم شهدا نهایت تواضع را داشتند.

رحیمیان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مسئولی به اندازه مقام معظم رهبری برای شهدا و خانواده‌های معظم آنان وقت نگذاشته است.

وی اضافه کرد: قم رتبه دوم را از حیث تعداد شهدا و جانبازان داراست؛ در همین زمینه روحانیت رتبه اول را نسبت به جمعیت خودش در بین همه اقشار دارد و روحانیت در شهید شدن ۶ برابر و در شهید دادن ۱۲ برابر میانگین کشوری است.

«احمد حاجی زاده» دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای استان قم نیز بیان داشت: ۱۷ کمیته برای کنگره تعریف شده و کمیته‌ها در حال برنامه ریزی و اجرای طرح‌های خود هستند.

«سیدجواد هاشمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خادمان یادواره‌های شهدا در سال گذشته متذکر شد: بیش از ۵۵۰ مستند در ارتباط با یادواره شهدا در این اداره‌کل جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها