علیرضا پناهیان:

فساد آخرالزمانی خانواده‌ها ناشی از چیست؟+‌صوت

مراسم عزاداری شب چهارم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ - 04September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم عزاداری شب چهارم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهارداشت: چه چیزی رخ داده است که در زندگی بشری عنوان شغلی مدیریت ایجاد شده است؟ زمانی که انسان اهداف متعدد در ابعاد مختلف داشته باشد و چند نوع ابزار و ملاحظه وجود داشته باشد، نیازمند مدیریت برای اجرای امور است.

وی افزود: انسان‌ها مجبور هستند اولویت‌ها را تعیین کنند و با برنامه‌ریزی اقدامات را انجام دهند که در این صورت نیاز به مدیریت است. بنابراین مدیریت به معنای شناسایی محیط پر تنوع نیازها و امکانات و به کار گیری انواع امکانات، ابزارها، سازمان‌دهی افراد و تعیین تکلیف اهداف است.

پناهیان با اشاره به اینکه آغاز دین‌داری از ایمان به خدا نیست، بلکه معنویت آغازش از ایمان به خداست و دین‌داری نوعی برنامه است، گفت: دین‌داری ناشی از نیاز انسان به برنامه، قدرت مدیریت و نیاز به تدبیر آغاز می‌شود.

این کارشناس مذهبی گفت: عادت کردن به برنامه‌ریزی جذابیتی دارد که انسان همواره دوست دارد سطح برنامه‌ریزی را افزایش دهد اما متاسفانه در کشور ما برنامه‌ای وجود دارد که اصلا وارد مدیریت نمی‌شویم. زن و شوهر دو فرد با خاسته‌های متفاوت هستند لذا باید با مدیریت می‌توانند از زندگی با هم لذت ببرند.

وی افزود: دین سکولار، دینی است که تعریف مدیریت را روشن نکرده و حرف از اخلاق می‌زند. همین دین در خانواده بدون اینکه تکلیف مدیریت را مشخص کند، سفارش به اخلاق می‌کند.

پناهیان با اشاره به اینکه فساد آخرالزمانی در خانواده‌ها ایجاد می‌شود ناشی از مخدوش کردن مدیریت خانواده است. هرزگی و بی دینی که در زندگی ایجاد نشود ناشی از بی میلی به مدیریت است که افراد با قمار کردن زندگی می‌کنند.

صوت این سخنرانی را اینجا بشنوید:

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار