«شورمست» دیگر پیگیر شهید گمنام نیست / تشییع باشکوه شهید «ولی‌الله صدرایی» در پل‌سفید

پیکر پاک و مطهر شهید تازه شناسایی‌شده «ولی‌الله صدرایی» صبح امروز در پل‌سفید تشییع و پس از انتقال به روستای «شورمست» در جوار مزار پدر و مادرش خاکسپاری شد.
کد خبر: ۳۶۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ - 05September 2019

«شورمست» دیگر پیگیر شهید گمنام نیست / تشییع باشکوه شهید «ولی‌الله صدرایی» در پل‌سفیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، این روزها در حالی که با ورود ماه محرم حال و هوای شهر حسینی است بساط زنجیر و طبل و دسته‌های سینه‌زنی برپاست و مردم عزادار شهادت مظلومانه حسین (ع) بن علی (ع) و 72 تن از یاران باویایش هستند به ناگهان عطر شهدا وزیدن گرفت و محرم را شهدایی کرد و مازندران بیقرار، فرزندان خود را در آغوش کشید.

همان فرزندانی که سال‌ها پیش، با شنیدن شعار «هر که دارد هوس کرببلا بسم الله»، سربند یا حسین (ع) بستند و حسینی‌وار به عشق شهادت عزم میدان نبرد کردند و در کربلای ایران، آسمانی شدند.

و حالا درست در روزهایی که دلها سوگوار حسین (ع) است، انتظارها به سر آمد و مأموریت‌شان به پایان رسید و سرافرازانه به قرار عاشورایی خود رسیدند.

و اما حکایت آمدن یکی از شهدا، حکایت عجیبی است؛ شهید «ولی‌الله صدرایی» که عنوان اولین شهید انتظامی استان مازندران را بر خود نهاد؛ هم او که در مکتب حسین (ع) پرورش یافت و بر مدار نام حسین (ع) حرکت کرد و همان روزهای آغازین جنگ، خود را به جبهه‌های حق علیه باطل در کربلای ایران رساند و سرانجام در بیست و نهمین روز از آغاز جنگ تحمیلی به سمت آسمانها بال گشود.

حالا درست زمانی که مردم روستای شورمست پیگیر شهید گمنامی هستند تا در جوار آن مأوا کنند، پیکر شهید مفقودالاثرشان «ولی‌الله صدرایی» به خانه بازمی‌گردد و مردم برایش سنگ تمام می‌گذارند.

به گفته سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، چند وقتی بود که مردم شورمست سوادکوه درخواست پیکر شهید گمنام را دادند و پیگیر بودند اما ناگهان اتفاقی عجیب افتاد و شهید این روستا که 39 سال از شهادتش می‌گذشت در کربلای دهلاویه خودنمایی کرد.

آری پیکر شهید «ولی‌الله صدرایی» در جوار مزار شهید چمران در دهلاویه کشف و شناسایی شد و امروز در فضای حسینی شهر سوادکوه، قدم بر چشمان مردمی گذاشت که عاشقانه‌های رفتنش را به یاد دارند. شهر مملو از جمعیت عاشق و مشتاقی است که 39 سال آمدنش را انتظار کشید و دوباره محرمی به پا شد در دل این مردم. مردمی که عزادار سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند، پیکر متبرک شده‌ شهید صدرایی را روی دست گرفتند و سینه‌زنان تا منزلگاه ابدی تشییع کردند.

و چه تشییع باشکوهی! مردم عزادار با شور و شعور حسینی و عاشورایی در فضایی معطر به بوی گلاب و اسپند پیکر شهید را تشییع کردند. دیدن صحنه‌های باشکوه عشق و ارادت مردم به شهدا، روزهای جنگ را به اذهان متبادر می‌کند؛ همان روزهایی که مردم از یک سو فرزندان شهر را بدرقه می‌کردند و از سویی به استقبال پیکرهای شهدا می‌رفتند... و این صحنه‌ها و این قرارها برقرار است و نام حسین در رگ‌های این مردم جاری است و راه حسین همچنان ادامه دارد...

و قصه رفتن‌ها و آمدن‌ها همچنان ادامه دارد و باز مازندران چشم انتظار خواهد ماند برای به آغوش کشیدن فرزند دیگرش؛ شهید «رضاعلی ابراهیم‌نژاد» که پس از 33 سال دوری تاسوعای حسینی مهمان مردم بابل خواهد بود. و چه تاسوعایی خواهد شد برای این مردم...

پیکر پاک و مطهر شهید تازه شناسایی‌شده «ولی‌الله صدرایی» صبح امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور و قدرشناس، مسئولین، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران از مسجد جامع پل‌سفید تشییع و سپس برای خاکسپاری به «شورمست» منتقل شد.

پیکر این شهید تازه تفحص‌شده پس از تشییع توسط مردم «شورمست» در مزار این روستا و در جوار مزار پدر و مادرش خاکسپاری شد.

حالا باید گفت که دیگر مردم شورمست پیگیر شهید گمنام نیستند... حالا تو آمدی و فضای روستا متبرک از حضور عاشقانه توست و مزار معطرت حرم و حسینیه‌ای است برای دل‌های عاشورایی!

گزارش: حدیثه صالحی

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار