با حضور پیکر مطهر شهید گمنام؛

هفتمین یادواره شهدای روستای بیدهند قم برگزار شد

یادواره سردار شهید «اسماعیل صادقی» و ۵۳ شهید روستای بیدهند قم ظهر امروز در این روستا برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ - 06September 2019

هفتمین یادواره شهدای روستای بیدهند قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، هفتمین یادواره سردار شهید «اسماعیل صادقی» رییس ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و ۵۳ شهید روستای بیدهند قم برگزار شد.

این مراسم به دلیل استقبال گسترده اهالی روستا و همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس، برای برادران در محل امامزاده فاضل (ع) و برای خواهران در حسینیه روستا برگزار شد.

امیر سرتیپ «جعفری نیا» معاون فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: استان قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۱ هزار جانباز و ایثارگر همچون نگینی در جغرافیای ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با گرامیداشت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) افزود: اینکه امروز می‌توانیم در امنیت کامل اقامه عزاداری و شعائر حسینی (ع) کنیم به برکت خون پاک شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان و از جان گذشتگی ایثارگران است.

امیر سرتیپ «غلامحسین دربندی» عضو هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و همرزم این امیر شهید نیز در جمع خواهران حاضر در یادواره شهدای بیدهند به ذکر خاطراتی از شهدا و صبر و بردباری خانواده‌های آنان پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: در طول دفاع مقدس رفتار ما و دشمن با اسرا به هیچ وجه قابل قیاس نبود به طوری که پس از پایان جنگ حدود ۲۵ هزار نفر از اسرای عراقی تمایل به بازگشت نداشتند و پناهنده شدند.

سخنران دیگر یادواره شهدای بیدهند در حسینیه خواهران، حجت الاسلام احتشام امام جمعه موقت کاشان و از پیشکسوتان دفاع مقدس بود که وی در سخنانی، مقام شهید و شهادت بخصوص سیدالشهدا (ع) و یارانش را در ششمین روز از ایام عزاداری محرم الحرام ستود.

این مراسم با مرثیه سرایی و ذکر سینه زنی توسط حاج علی مالکی نژاد در حضور پیکر معطر شهید گمنام تفحص شده در منطقه عملیاتی کربلای پنج و شلمچه، برپایی نمایشگاه پدافند هوایی، ارائه خدمات پزشکی رایگان و اجرای گروه سرود میثاق همراه بود.

در یادواره شهدای روستای بیدهند، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری و امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ احمد بیطرفان جانشین فرماندهی سپاه قم، حجت الاسلام والمسلمین اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و  حیدری فرماندار قم حضور داشتند.

همچنین حجت الاسلام لقمانپور و سردار هاشمی مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سرهنگ شمسعلی اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام میرمومنی امام جمعه بخش کهک و مسئولان بخشداری کهک و ناحیه بسیج امام حسن مجتبی (ع) از دیگر مسئولان شرکت کننده در مراسم بودند.


انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار