«مجید رجبی معمار» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

توسعه سینمای دفاع مقدس نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های نظامی و فرهنگی است

مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: رشد و توسعه سینمای دفاع مقدس نیازمند همکاری همه نهاد‌ها و ارگان‌های فرهنگی و نظامی است تا تعداد آثار سینمایی در این خصوص افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۳۶۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ - 27September 2019

توسعه سینمای دفاع مقدس نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های نظامی و فرهنگی است /// هفته دفاع منتشر نشود«مجید رجبی معمار» مدیرعامل خانه هنرمندان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس در تحلیل خود در خصوص وضعیت سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس از ضرورت‌های سینمای ایران است. به‌هرحال تاریخ معاصر ایران با یک پدیده و حادثه‌ای ناخواسته از سوی قدرت‌طلبان جهان مواجه شد و آن جنگ تحمیلی است. این جنگ هشت‌ ساله یک فرهنگ دفاع را ایجاد کرد این موضوع نیازمند این است که به احسن وجه ثبت و ضبط شود. حقایق و واقعیت‌های کمتر گفته شده آن باید نسل بعدی انقلاب منتقل شود. البته باید مقتضیات زمانه و سطح سلیقه و مطالبات مخاطب هم توجه شود.

وی در ادامه گفت: مسائل مختلفی تا به حال در خصوص جنگ تحمیلی گفته شده است. در شرایط کنونی باید به منش مدیریتی و فرماندهی رزمندگان توجه ویژه شود. این قضیه باید مدنظر همه ما قرار بگیرد. در ابتدای دهه 70 با دوستانی چون «شفق»، «کاسه‌ساز»، «لطفیان» انجمن سینمای دفاع مقدس پایه‌گذاری شد که هدفش توسعه سینمای دفاع مقدس بود. هرچند این مجموعه همچنان فعال است اما نیازمند همکاری نیروهای مسلح است. با توجه به هزینه بالای تولید فیلم‌های دفاع مقدسی باید نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط وارد میدان شوند تا شاهد تولیدات بیشتر در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها