بری به مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول نقض قطعنامه سازمان ملل است

رئیس پارلمان لبنان به معاون وزیر خارجه آمریکا گفت، رژیم صهیونیستی مسئول نقض قطعنامه سازمان ملل است نه دولت لبنان.
کد خبر: ۳۶۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ - 10September 2019

بری به مقام آمریکایی: اسرائیل مسئول نقض قطعنامه سازمان ملل استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هم‌زمان با افزایش تنش‌های میان لبنان و رژیم صهیونیستی، «دیوید شنکر» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» امروز به دیدار مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» و «نبیه بری» رئیس جمهور و رئیس پارلمان لبنان رفت.

به گزارش شبکه المنار، در این دیدار‌ها که «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت نیز حضور داشت، نبیه بری با اشاره به تنش‌های اخیر، به طرف آمریکایی گفت: آنکه قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده، اسرائیل است. 

منظور بری از قطعنامه، قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی علیه لبنان است.

بری همچنین به فشار‌های تحریمی آمریکا بر لبنان نیز اشاره و به آن اعتراض کرد و گفت: لبنان برای قوانین مالی خود، به‌روزترین استاندارد‌های جهانی برای مبارزه با پولشویی را تصویب کرده و اقتصاد لبنان و بخش بانکی توان تحمل چنین فشار‌هایی را ندارد. 

امروز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی روز عاشورا اعلام کرد که تا زمانیکه فشار‌های مالی آمریکا روی حزب‌الله بود، حزب‌الله آن را تحمل می‌کرد، اما اکنون که این فشار‌ها متوجه مردم و بانک‌های لبنانی شده است، حزب‌الله در برخی امور [با هدف مقابله با این فشارها] بازنگری خواهد کرد. 

رئیس پارلمان لبنان در این دیدار با مقام آمریکایی تأکید کرد که لبنان بر حفظ ثبات خود و کشیدن نشدن به جنگی جدید و تعهد به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ تأکید و یادآوری کرد که طرف اسرائیلی به این قطعنامه متعهد نیست.

قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در یازدهم آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب الله لبنان و اسرائیل صادر شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار