الاسدی مطرح کرد؛

پیام‌ حضور مقتدی صدر در ایران/ حشد الشعبی به تجاوزات صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهد

رئیس فراکسیون «سند ملی» در عراق با بیان این‌که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مواضع حشد الشعبی و پایگاه‌های نیروهای مسلح عراق در واقع اعلام جنگ است، متذکر شد که گزینه‌های پاسخ به این تجاوزات باز است.
کد خبر: ۳۶۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ - 14September 2019

پیام‌های حضور مقتدی صدر در کنار امام خامنه‌ای/ حشد الشعبی به تجاوزات صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون «سند ملی» و سخنگوی ائتلاف الفتح در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» تأکید کرد: گزینه‌های پاسخ به حملات اسرائیل به مواضع حشد الشعبی، تحت نظارت نظام، دولت و نهادهای رسمی در عراق باز است.

وی با بیان اینکه حشد الشعبی خط مقدم مقابله با تروریسم است، گفت: پادگان‌های حشد الشعبی به منظور جلوگیری از هرگونه حملات پهپادها، در سطح بالای هشدار قرار دارند.

الاسدی خاطرنشان کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی به مواضع حشد الشعبی و پایگاه‌های نیروهای مسلح قطعا اعلام جنگ است.

سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح در ادامه تأکید کرد: حشد الشعبی بخشی از نهاد نظامی عراق است و نمی‌تواند بدون موافقت یا نظارت آن پاسخی بدهد.

وی خاطرنشان کرد: عراق، اسرائیل را رژیم غاصب و دشمن می‌داند و در حال جنگ با آن است که با پیمان صلح یا توافق پایان نمی‌یابد.

الاسدی همچنین اعلام کرد: تحقیقات به وضوح نشان می‌دهد پهپادهایی که طی ماه گذشته مواضع حشد الشعبی در «القائم» در مجاورت مرزهای سوریه را هدف قرار دادند از کجا به پرواز درآمده‌اند و تا رسیدن به اهداف‌شان چه مسیری را طی کرده‌اند.

رئیس فراکسیون «سند ملی» تصریح کرد: دولت عراق ممکن است برای تاخیر در اعلام جزئیات این تحقیق، سیاست خاصی را داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که پهپادها آمریکایی نبودند و بلکه اسرائیلی بودند، خاطرنشان کرد: هیچ شخص عاقلی نمی‌تواند متقاعد شود که بدون اطلاع آمریکا، هواپیماها از خارج از کشور وارد شوند و اهداف نیروهای عراقی را بمباران کنند. ممکن است چراغ سبز آمریکا برای این پهپادها وجود داشته باشد، اما مطمئناً تحت نظر آمریکا بوده است.

رئیس فراکسیون «سند ملی» در عراق خبر داد که پارلمان عراق در جلسه امروز خود موضوع حضور نیروهای خارجی در این کشور را بررسی خواهد کرد. مهم‌ترین نیروهای اساسی از جمله ائتلاف الفتح، «سائرون»، «دولت قانون» خواستار اتخاذ موضعی جدی درباره حضور نیروهای خارجی هستند و تقریبا یک اتفاق‌نظر در رد حضور نیروهای خارجی وجود دارد.

الاسدی از دولت عراق خواست جزئیات شفافی درباره تعداد مستشاران خارجی، مواضع آنها، ماموریت‌شان و مدت زمان مقرر برای این حضور ارائه دهد.

وی با اشاره به این‌که حضور خارجی‌ها در عراق لزوما آمریکایی نباشد، افزود: چه بسا عراق به مستشاران کشورهای اروپایی یا لاتیتی یا از روسیه و چین نیاز دارد.

رئیس فراکسیون «سند ملی» تأکید کرد: تصمیم‌ درباره نیاز عراق به حضور نیروهای خارجی تصمیمی نیست که توسط یک فراکسیون سیاسی یا کمیته پارلمانی اتخاذ شود بلکه یک تصمیم عمومی است. وی خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها به نقش مرکزی و راهبردی عراق نیاز دارند.

وی با بیان این‌که عراق فرصت بسیار خوبی برای مشارکت در تدوین توازن‌های منطقه‌ای دارد، ابراز عقیده کرد: پس از پیروزی بزرگ بر تروریسم، نیازی به ائتلاف بین‌المللی نیست.

الاسدی درباره نقش ایران در عراق نیز تأکید کرد: ایران، عراق را یکی از اصلی‌ترین مراکز ثقل در تعادل منطقه می‌داند.

وی افزود: دولت آمریکا و طرف‌های تابع آن با حشد الشعبی به‌عنوان بخشی از تصمیم ایرانی تعامل می‌کنند که این امر خلاف واقعیت است.

رئیس فراکسیون «سند ملی» متذکر شد حشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح است و نمی‌تواند خارج از چارچوب تصمیم حاکمیتی و سیاسی عراق فعالیت کند.

الاسدی خاطرنشان کرد: تصویر آقای «مقتدی صدر» در کنار آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مکان نشستن وی حامل پیام‌های روشنی است. روابط صدر با ایران چیز جدیدی نیست و او در گذشته در این کشور اقامت داشت.

وی تأکید کرد: مقتدی صدر زمانی‌که در عربستان سعودی، قطر یا ایران حضور دارد این امر در ارتباط با منافع عراق است. «ما به عنوان یک طرف مقاومت، از دیدن آقای صدر در یک محل با آقای خامنه‌ای و ژنرال قاسم سلیمانی بسیار خوشحال می‌شویم.»

احمد الاسدی در اشاره به سفر «فالح الفیاض» نائب رئیس حشد الشعبی به روسیه که برای گفت‌وگو درباره خرید سامانه دفاع هوایی انجام شده است، گفت: روسیه و همچنین چین و ایران جزو کشورهایی هستند که عراق در حال مذاکره با آنها درباره خرید سامانه دفاع هوایی است.

وی اعلام کرد: حشد الشعبی به دنبال توسعه سامانه پدافند هوایی خود است تا هرگونه حملات به اردوگاه‌ها و به طور کلی آسمان عراق را رصد کند.

الاسدی تأکید کرد: جنوب لبنان، حزب‌الله و مقاومت همچنان یکی از مهم‌ترین مواضع عزت، قدرت و افتخار امت هستند. پاسخ مقاومت در لبنان (به رژیم صهیونیستی) انگیزه‌ای معنوی به محور مقاومت در تمامی کشورهای منطقه داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها