قریشی خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس با حضور سرلشکر باقری

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات گفت: نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس با رویکرد عاشورایی توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ - 14September 2019

قریشیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سید حمیدرضا قریشی» فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات صبح امروز (شنبه) در نشست خبری هفته دفاع مقدس با بیان اینکه برنامه‌های این هفته با رویکرد عاشورایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها اجتماع بزرگ ۱۲ هزار نفری را در مجموعه ورزشی آزادی در سومین روز از هفته دفاع مقدس (دوم مهر) برگزار می‌کند؛ همچنین در بوستان آزادگان با برپایی ۱۵ غرفه نقش دستگاه‌های اجرایی در دوران دفاع مقدس را در قالب نمایشگاه‌های یاد یاران سپاه تهران بزرگ معرفی می‌کند.

وی افزود: نمایشگاه چندمنظوره متمرکز و تخصصی دیگری که اختصاص به معرفی نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس دارد، دوم مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسط سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افتتاح می‌شود که مقرر شده بخشی از این نمایشگاه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ملحق شود.

قریشی با بیان اینکه در تمامی بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات به مدت یک هفته عملکرد و نقش دستگاه مربوطه را در دوران دفاع مقدس معرفی می‌کنند، ادامه داد: برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدا، دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدا، اعزام کاروان‌های راهیان نور شمال غرب، برگزاری مسابقات ورزشی، اهدای سبد کالا به محرومان با همکاری کمیته امداد و اعزام نیرو‌های جهادی برای تکمیل ساخت مسکن سیل‌زدگان منطقه سید عباس شهرستان حمیدیه خوزستان بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات اضافه کرد: ۱۸۰ هزار بسیجی در یک هزار و ۱۰۰ پایگاه بسیج در ادارات و وزارتخانه‌ها فعالیت دارند.

و در ادامه با بیان اینکه کارکرد بسیج در دفاع مقدس برگ زرینی شد که آثار آن در منطقه و در برابر ایادی استکبار مشاهده می‌شود، عنوان کرد: بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها طرحی به نام «دفاع از مقر» را طرحی کرده است که به واسطه این طرح، بسیجیان در مواقع بحرانی می‌توانند از وزارتخانه و مقر خود بدون استفاده از نیروی بیرونی دفاع کنند.

قریشی افزود: همچنین گردان‌های واکنش سریع برای اولین بار در این مجموعه تشکیل شده است و اعضای این گروه آموزش‌های غواصی، راپل و حتی خلبانی بالگرد را فرا گرفته‌اند، تا در طرح دفاعی مصوب، در مواقع بحرانی از وزارتخانه‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها