«ریاض منصور»:

حضور فلسطین در دادگاه بین‌المللی، ابزار قانونی برای محاکمه تل‌آویو است

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل پذیرفته شدن فلسطین به عنوان عضو ناظر دادگاه کیفری را ابزار قانونی برای تحقق حقوقش و محاکمه رژیم صهیونیستی خواند.
کد خبر: ۳۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ - 16December 2014

حضور فلسطین در دادگاه بین‌المللی، ابزار قانونی برای محاکمه تل‌آویو است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل ضمن تشکر از تمامی رایدهندگان برای پیوستن فلسطین به دادگاه جنایات کیفری افزود که این دادگاه ابزار مسالمتآمیز فلسطین برای رسیدن به حقوقش است.

بنا به گزارش وبگاه خبری «الوطن»، منصور گفت: دادگاه جنایات کیفری مکانی است که فلسطین به آن پناه خواهد آورد و مطمئن است این مکان همان «پناهگاه گمشده عدالت» است که اسرائیل به خاطر جنایاتش علیه ملت فلسطین در آن محاکمه خواهد شد. وی کشته شدن 500 کودک و زخمی شدن حدود 3000 کودک دیگر را در جنگ اخیر غزه نمونه این جنایات اعلام کرد.

حدود یک هفته پیش نمایندگان 122 کشور عضو دادگاه بینالمللی کیفری در اجلاس جدید خود فلسطین را به عنوان عضو ناظر این دادگاه پذیرفتند و راه را برای رسیدگی به جرایم تحت پوشش این دادگاه در سرزمینهای فلسطینی هموار کردند.

صلاحیت دادگاه بینالمللی شامل رسیدگی به اتهامات نسلکشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در کشورهای عضو و یا کشورهایی است که پرونده آنها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به این دادگاه ارسال میشود.

انتهای پیام/ک.ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار