مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

برگزاری بیش از 2 هزار برنامه هفته دفاع مقدس در سمنان

سرهنگ «محمد حسن سلامی» از اجرای بیش از 2 هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 17September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در سمنان اظهار داشت: دفاع مقدس ما یکی از قله‌های رفیع انقلاب بود و فرهنگ دینی، اجتماعی و سیاسی جامعه را ارتقا داد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ما توانست با بهره‌گیری از فرهنگ انقلابی و جهادی علی‌رغم تحریم سنگین دشمنان در بسیاری از بخش ها رشد و پیشرفت را به وجود آورد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان ادامه داد: ما امروز در چهل سالگی آغاز دفاع مقدس هستیم، هنوز بسیاری از خاطرات، آثار تجربیات از دوران دفاع مقدس برای مردم ما و جوانان ما جذابیت و تازگی دارد و باید بکوشیم ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه  انتقال دهیم.

وی در خصوص ترویج ارزش های دفاع مقدس گفت: برای ترویج ارزش های انقلابی و جهادی این ملت بزرگ باید از همه ظرفیت های جامعه استفاده کرد و همه بخش های جامعه باید ترویج و گسترش ارزش های انقلاب را برای خود یک اقدام ارزشی و افتخار بدانند.

سلامی در خصوص برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: 2000 برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان با همکاری دستگاههای اجرایی، آموزشی و نیروهای مسلح استان اجرا و برگزار خواهد شد.

سلامی در خصوص برنامه ای شاخص هفته دفاع مقدس بیان داشت: همزمان با سراسر کشور رژه یگان های نظامی و انتظامی استان  روز 31 شهریور در مرکز استان به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش نکوهداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با حضور 5 هزار نفر از رزمندگان به صورت همزمان در مرکز استان و کلیه شهرستان ها در روز یکشنبه 7 مهرماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در خصوص حضور دانش آموزان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیان داشت: هدف گذاری 5 هزار نفری بازدید گروهی دانش آموزان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس همز مان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در مدارس سطح استان یرگزار خواهد شد.

سلامی در خصوص حضور راویان در در زندان های استان تاکید کرد: چهل کاروان راویان دفاع مقدس به مناسبت 40 سالگی بسیج با مشارکت نیروهای مسلح در طول هفته دفاع مقدس روایت گری خیابانی، میادین، مساجد را انجام خواهند داد و امسال در اقدام ابتکاری و با مشارکت اداره کل زندان ها ی استان راویان دفاع مقدس را در زندان های سطح استان حضور خواهند یافت.

وی از مشارکت یگانهای نظامی و انتظامی، دستگاههای اجرایی، نهادها و تشکل های مردمی در شهرهای مختلف استان برای اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: عطر افشانی و گلباران  گلزارهای  شهدای استان با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا و آحاد مردم، سرکشی و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان توسط مسئولین استانی، زنگ مهر و مقاومت در 1000 مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه سطح استان سمنان، رونمایی از 14 کتاب مکتوب دفاع مقدس و 4 کتاب صوتی، بهره گیری از ظرفیت طلاب، روحانیون، ائمه جمعه، مداحان، هنرمندان با توجه به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس در برنامه فرهنگی و مذهبی،  برپایی محافل هنری، ادبی در مجامع تخصصی با موضوعات شب شعر، شب خاطره وروایت گری، برگزاری اردوی یک روزه رزمی فرهنگی مدیران کل دستگاههای اجرایی استان، آغاز سومین دوره آموزش مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی، برگزاری همایش کوه نوردی و کویر نوردی منتخبین کشوری دستگاههای وابسته به وزارت راه و شهر سازی به صورت کشوری، اعزام راویان  دفاع مقدس به زندان های استان، مدارس، دانشگاهها، مساجد، ادارات، برگزاری گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر جهادکشاورزی، گردهمایی رزمندگان و خانواده شهدا شبکه بانکی سطح استان،  برگزاری همایش سربازان نیروهای مسلح و تجلیل از سربازان نخبه  و ...  از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های این استان در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار