جزئیات حادثه تروریستی سیدنی از زبان فرمانده ناجا:

ادعای "کلاهبردار ایرانی" بهانه ای برای کم کاری غربی ها در مواجه با حادثه تروریستی سیدنی

فرمانده ناجا اظهار داشت: کلاهبرداری که به دنبال اخذ پناهندگی از استرالیا، ادعای سیاسی بودن و روحانیت کرده است،بهانه ای به کشور های غربی داده است تا کم کاری های خود را به این واسطه جبران کنند.
کد خبر: ۳۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ - 16December 2014

ادعای

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیاتی از حادثه گروگانگیری سیدنی، تصریح کرد: فردی به نام "منطقی" که در سال 75 آژانس مسافرتی داشت و از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، در همان سال به مالزی و سپس به استرالیا فرار می کند که ما در سال 79 موضوع را به پلیس استرالیا اعلام کردیم، اما به دلیل اینکه، این کشور با ما قرارداد استرداد مجرمان را ندارد، اعلام کرد که نمیتواند این فرد را به ایران تحویل دهد.

احمدی مقدم ادامه داد: امروز در استرالیا با توجه به این اطلاعات، ادعا کردهاند که این گروگانگیر ایرانی است، اما اثر انگشت این فرد در دست نیست، با این وجود از طریق اینترپل به آنان اعلام کردیم که اثر انگشت را برای ما بفرستند و ما حتی آمادگی داریم که از طریق ارسال نمونه DNAو تطبیق آن با خانواده این فرد صحت موضوع را بررسی کنیم.

احمدی مقدم با تاکید بر اینکه در صورت صحت موضوع این ماجرا نشان دهنده عدم همکاری در استرداد مجرمان است، خاطرنشان کرد: عدم همکاری این مسائل را نیز در پی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره ادعای روحانی بودن و انگیزه سیاسی این مجرم، گفت: این کلاهبردار به بهانه اخذ پناهندگی سیاسی،ادعای سیاسی بودن و روحانیت کرده و به همین منظور آمادگی لازم برای همکاری با پلیس استرالیا داریم.

فرمانده ناجا با تشبیه این ماجرا به یک نمایشنامه، ادامه داد: این اتفاق را به دست های پشت پرده پلیس استرالیا نسبت نمی دهیم، اما به نظر میرسد، دستهایی پشت پرده است و کشورهای غربی قصد دارند تا با مرتبط کردن این موضوع با ایران کم کاریهای خودشان در مقابله با تروریست را به حاشیه ببرند، در حالی که موضع جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است.

وی با اشاره به تاریخ خروج این فرد از کشور که مربوط به سال 75 هجری شمسی بوده است، گفت: اگر آن موضوع را آن زمان به درستی پیگیری کرده بودند، امروز شاید چنین اتفاقی نیز رخ نمیداد با این وجود ما آمادگی خود برای همکاری با پلیس استرالیا را اعلام کردهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها