«تیزر و پوستر» گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس گیلان رونمایی شد

آئین رونمایی از «تیزر و پوستر »گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس سال ۱۳۹۸ در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ - 18September 2019

«تیزر و پوستر» گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس  گیلان رونمایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آئین رونمایی از «تیزر و پوستر» گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 27 شهریور ) با حضور فرماندهان ارشد ستاد نیروهای مسلح استان، مسئولین، خانواده‌های  معظم شهدا و  اصحاب رسانه در صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: این مراسم با همت بسیج صدا و سیمای مرکز گیلان و برای پاسداشت سی و نهمین سالروز حماسه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است.

عباس بایرامی با بیان اینکه حماسه آفرینی‌های رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داده نشده است، بیان‌ کرد: وجود 97 هزار رزمنده،  8 هزار شهید، 22 هزار و 633جانباز ،2641 آزاده و 22 شهید مدافع حرم از افتخارات استان گیلان است.

وی بر اهمیت و بهره برداری هر چه بیشتر و بهتر از تجارب و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گیلان جهت نشان دادن ظرفیت‌های ارزشمند آن دوران به نسل جدید تأکید کرد و افزود: بایستی از  وجود رزمندگان سلحشور هشت سال دفاع مقدس به نحو احسن استفاده کرد و سراغ  آن افراد که هر کدام در گمنامی زندگی می‌کنند  رفت.

بایرامی  در ادامه به شهدا شاخص و ملی استان همچون امیر سرلشکر سید موسی نامجو اشاره کرد و افزود: این شهید گرانقدر دو حکم مسئولیتی مستقیم و مهم و ارزشمند با دستخط مبارک حضرت امام (ره) دریافت نمود که این نشان از ارزش و مقام والای شهید نامجوی داشت.

وی به برخی از سرداران  شاخص  و شهید هشت سال دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و افزود: شهیدان املاکی، قلی پور، خوش سیرت، گل آور، نامجو ،بیگلو و.. در جنگ تحمیلی حماسه ها آفریدند و در حال حاضر نیز شهدای مدافع حرم و سرداری همچون شهید مرتضی حسین پور شلمانی معروف به «حسین قمی» که یکی از فرماندهان شهید مدافع حرم گیلان و از نیروهای زبده سردار حاج قاسم سلیمانی و  فرمانده شهید محسن حججی بود که پا جا پای فرماندهان دفاع مقدس گذاشتند که مطمئنا ارزش و اهمیت این شهدای مظلوم مدافع حرم  نیز در دهه های آینده کشور برای نسلهای جوان و نوجوان شناخته می شود.

بایرامی به کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در سال 95 اشاره کرد و خاطر نشان شد: متأسفانه پس از اختتامیه کنگره خیلی ها فهمیدند که استان گیلان چند هزار شهید داشته دارد .

وی از اصحاب رسانه، مسئولین کارآمد، مدیران ارشد و فرهنگی استان خواست که برای انتقال ارزشهای  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،پیش از پیش بکوشند و انتظار نداشته باشند که نهادهایی همچون بنیاد شهید و نشر ارزشهای دفاع مقدس در رأس کارها باشند چرا که دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز گیلان برای هفته دفاع مقدس امسال برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است و سعی دارد که این برنامه‌ها را به شکل جدیدتر و به دور از فضای بسته  و درمیان مردم اجرا نماید.

«محمدباقر باقرزاده » مهم‌ترین ویژگی برنامه‌های دفاع مقدس امسال را فاصله گرفتن از استودیو و رفتن به میان مردم دانست و گفت: ویژه برنامه‌ای با حضور اقشار مختلف مردم در نمایشگاه بزرگ فرهنگی میدان «شهدای ذهاب» رشت به‌ مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است که در فضای باز و در مرکز استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های ما مربوط به حوزه کودک و نوجوان، خانواده، زنان رزمنده  و مادران شهدا گیلان است که در دوران دفاع مقدس بسیار عزت‌آفرینی کردند اما در طی  39 سال از دفاع مقدس آنطور که شایسته  و بایسته به آنان پرداخته نشده است.

باقرزاده به  بخش هایی از سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در راستای اهمیت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رویش هایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بین جوانان و نوجوانان در جنگ تحمیلی به وجود آمد  که ثمره آن شهدای مدافع حرم است.

مدیر هنری نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس گیلان نیز به طراحی و ساخت پوستر و تیزر ارائه شده در سال 98 اشاره کرد و افزود: در این کارها بیشتر از عناصر بومی استان استفاده شده و عنصر اصلی آن شعار «ما پیروزیم» است و از شهدای شاخص ارتش، سپاه، بسیج ، جهاد و مدافعان حرم و همچنین مادر سه شهید  استان استفاده شده است.

اسماعیل محمد پور افزود: در این پوستر به موضوع توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  در سال جاری نیز اشاره شده است و سربند یا اباعبدالله(ع) به آن جلوه‌ای ویژه بخشیده که ترکیبی از حماسه ملی ، مذهبی و بومی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار