آمریکا با خروج از برجام مسئول متشنج شدن اوضاع منطقه است

یک کارشناس لبنانی در امور آمریکا تأکید کرد که خروج آمریکا از برجام و اهتمام آن به فروش سلاح و کسب سود برای شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه تولید سلاح، در امر متشنج شدن اوضاع منطقه مسئول است.
کد خبر: ۳۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ - 20September 2019

آمریکا با خروج از برجام مسئول متشنج شدن اوضاع منطقه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کامل وزنه» کارشناس لبنانی تأکید کرد که «آمریکا به دلیل خروج از برجام و اهتمام این کشور به سودآوری برای شرکت‌های تولید سلاح آمریکایی، در متشنج شدن اوضاع منطقه مسئول است.»

وی افزود که بر اساس گزارش‌های آمریکایی، بیش از ۶۰ درصد سود فروش تولیدات صنایع تسلیحاتی آمریکا از فروش محصولات این صنایع به کشورهای غرب آسیا حاصل می‌شود.

وزنه در مصاحبه با شبکه المنار گفت که هر گونه حمله نظامی آمریکا به منطقه باعث شعله‌ور شدن منطقه خواهد شد و هرگز هیچ نقطه نفتی در هیچ کشوری در امان نخواهد بود و این امر پیآمدهای بزرگی برای اقتصاد جهان که از رکود و کسادی بی‌سابقه رنج می‌برد، به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص اعمال تحریم علیه ملت‌های منطقه نیز تصریح کرد که سیاست‌های تحریمی در اغلب موارد ملت‌ها، منبع رزق و روزی آن‌ها و سلامت و امنیت ملت‌ها را هدف قرار می‌دهد.

این کارشناس لبنانی همچنین گفت که سلاح‌های آمریکا منطقه را به میادین نبرد و ویرانی تبدیل کرده است و امروز بار دیگر مدعیان دموکراسی ندای قدیمی درباره سلاح‌های کشتار جمعی را سر داده‌اند همان کاری که «جان بولتون» مشاور امنیتی سابق رئیس‌جمهور آمریکا انجام داده و عراق را وارد یک جنگ خونین کرد که در نتیجه آن صدها هزار عراقی کشته و زخمی شده و علاوه بر آن آمریکا متحمل هزینه‌ای بالغ بر ۳.۳ تریلیون دلار شد و ۶ هزار نظامی آن کشته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر نیز کشته شدند.

وزنه با اشاره به اینکه تنها راه‌حل پایان دادن به تنش در منطقه، بازگشت آمریکا به برجام است، گفت که خطر اصلی سلاح هسته‌ای نیست بلکه سلاح کلاسیکی است که آمریکا در جهان استفاده می‌کند، ملت‌ها حق دارند در امنیت، صلح و ثبات زندگی کنند و هر گونه ماجراجویی نظامی هزینه‌های سنگینی برای منطقه و جهان خواهد داشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار