مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از درس‌ها و عبرت‌هاست

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: دفاع مقدس نشأت گرفته از باورها و ارزش‌های اسلامی جوانان این مرز و بوم است و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از درس‌ها و عبرت‌ها برای همه عصرها و نسل‌ها است.
کد خبر: ۳۶۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ - 22September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در برنامه زنده تلویزیونی «سال های عاشقی» در اولین روز از آغاز هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس در حقیقت هفته پاسداشت ارزش‌های انقلابی ملت بزرگ ایران است و همه وظیفه داریم درترویج ارزش‌های و دستاوردهای سال‌های دفاع مقدس تلاش کنین تا این ارزش‌های زنده بمانند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس نقطه اوج اقتدار انقلاب اسلامی و فرصتی مغتنم برای گسترش و ترویج روحیه ایثارگری و انتقال این ارزش‌های والا به نسل جوان است.  

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یادآور بزرگترین حماسه‌ها در سخت‌ترین شرایط بود گفت: دفاع مقدس نشأت گرفته از باورها و ارزش‌های اسلامی جوانان این مرز و بوم است و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از درس‌ها و عبرت‌ها برای همه عصرها و نسل‌ها است.

سلامی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس با حمایت همه جانبه شرق و غرب از رژیم متجاوز بعثی عراق، ‌ملت مظلوم ایران مظلومانه با دست خالی در برابر دنیا ایستاد و خداوند آن را پیروز کرد.

این مسئول افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس با كمک‌های مادی و معنوی خود نقش كلیدی و مهمی را در پشتیبانی و تداركات جبهه‌های جنگ برعهده داشتند، آنها به عنوان بازوی توانمند نیروهای‌های مسلح توانستند در برابر هجوم دشمنان ایستادگی كنند و به هدف‌ها و آرمان‌های والای خویش دست یابند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان بیان داشت: پیروی محض از امام خمینی و فرمانده کل قوا، روحیه شجاعت، فداکاری، ایثار و اخلاص در رزمندگان، داشتن روحیه انقلاب و کار جهادی رمز پیروزی رزمندگان در برابر دشمنان در طول سال های دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت و مبارزه با دشمنان یکی از درس‌های عاشورا است، گفت: تأسی از فرهنگ عاشورای حسینی عاملی موثر در تقویت روحیه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.

سلامی یادآور شد: امروز برای حل مشکلات اقتصادی موجود جامعه ما به روحیه دفاع مقدسی نیاز داریم و با رجوع عالمانه و باورمندانه به آموزه های دفاع مقدس می توان با تحریم های شدت یافته امروز دشمن مقابله کرد.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و محرم بیان داشت: این دو مناسبت از سنخ هم هستند و همین موضوع هم سبب شده ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به وجود آید که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و ضرورت دارد در این راستا تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش بي بديل استان سمنان در دوران 8 سال جنگ تحمیلی، گفت: براساس آمار و اطلاعات، نقش استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی در تقدیم شهدا، پشتیبانی از جنگ، ایثارگری و اعزام بی بدیل بوده و استان در این زمینه رتبه‌های اول تا سوم کشور را دارد.

این مسئول با بیان اینکه استان سمنان بعد از استانهای اصفهان و قم رتبه سوم کشور را در تعداد شهدا نسبت به جمعیت دارد افزود: استان سمنان طی هشت سال دفاع مقدس 3 هزار شهید و 7 هزار و 550 جانباز و 258 آزاده تقدیم انقلاب کرد.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان متذکر شد: سپاه استان سمنان در 24 عمليات، ارتش استان در 11 عمليات و جهاد نيز در 20 عمليات مهم دفاع مقدس حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار