دفاع مقدس در نگاه نمایندگان مجلس؛

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که باید به صورت منسجم و همه‌جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید.
کد خبر: ۳۶۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ - 28September 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در این برهه از زمان که دشمنانِ نظام مقدس جمهوری اسلامی کشورمان برای تضعیف توان دفاعی و اقتصادی ما به طور بی‌وقفه در اتاف فکرهای خود، برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند ولی تمام فعالیت‌های ضدایرانی‌شان باز هم با شکست مواجه می‌شود، در واقع این ناکامی‌ها نشات گرفته از تاریخ دفاع مقدس و آموزه‌های آن دوران طلایی و سراسر حماسه و ایثار است.

امروزه اگر علاوه بر ملت ما، امت اسلامی همچون یمن، فلسطین، عراق، سوریه و سایر بلاد اسلامی در برابر تمام هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان در امان هستند و با روحیه‌ای جهادی و انقلابی بر شکست دشمنانِ تا بن دندان مسلح، مصمم‌اند، برگرفته از مولفه‌هایی همچون دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی است که در واقع محور آموزه‌های دوران دفاع مقدس کشورمان است. امروز بر کسی پوشیده نیست که موفقیت‌ها و پیروزی‌های امت اسلامی در برابر دشمنان، به واسطه الوگیری آن‌ها از سبک مدیریتی و جهادی رزمندگان و مردم ما در دوران دفاع مقدس است.

باید پذیرفت که آموزه‌های دوران دفاع مقدس در زمان حال حاضر و در عقب راندن دشمن از تحقق اهدافشان در قبال ایران، به شدت کارساز است؛ کمااینکه مقام معظم رهبری بارها مسوولان را به تلاش همه جانبه برای انتقال فرهنگ و ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل کنونی کشور و به ویژه به نسل جوان تاکید کرده‌اند.

در این خصوص نمایندگان مجلس نیز معتقدند که باید به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید.

از این رو باید به صورت منسجم، همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید. دوران دفاع مقدس گنجینه ای از رشادت های رزمندگان اسلام است که می توان با انتقال این فرهنگ ارزش های والای انقلابی و جهادی را منتقل کرد.

در ادامه بخش هایی از نظرات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در خصوص ترویج و حفظ آثار دوران دفاع مقدس می‌خوانید:

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«حجت‌الاسلام احمد سالک» نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بسیار حائز اهمیت است. براین اساس می‌توان در فضای مجازی به معرفی شخصیت و زندگی ساده شهیدان همچنین تشریح الگوهای جبهه و جنگ پرداخت، چراکه فضای مجازی بیشترین تاثیر را در گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارد. یکی از روش‌های زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت توسط معاونت فرهنگی وزارت خارجه امکان پذیر است به این معنا که سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشورمان کُتبی از سیره‌های زندگی شهیدان و ایثارگران را تهیه و در فضای مجازی کشورهای خارجی مطرح ‌کنند، این موضوع برای مردمی که با آنها در ارتباط هستند از ضرورت بالایی برخوردار است.

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«طیبه سیاووشی شاه عنایتی» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دوران هشت سال دفاع مقدس نه تنها بخشی از تاریخ این کشور است، بلکه به عنوان بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می‌شود. وزارت آموزش و پرورش با استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای نوین باید فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کند. باید یاد بگیریم که از ابزار و تکنولوژی در این زمینه استفاده کنیم و دفاع مقدس تجلی نقش آفرینی رزمندگان و شهدا در دوران نبرد حق علیه باطل بود.

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«غلامرضا کاتب» نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید آنچه که موجب پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس شد، همین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. ما با کمک گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود ما نمی توانستیم در مقابل زورگویان بایستیم. نباید موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد چراکه مسئله ایثار، جهاد و شهادت و دفاع مقدس عزت ملی ما و سربلندی ایران اسلامی است.

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«سید احسن علوی» نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌گوید زمینه فرهنگ شهادت و ایثار باید در کشور گسترده‌تر شود، همچنین ضروری است به اصولی که در ابتدای انقلاب مطرح بود پایبند بمانیم و به خود یادآوری کنیم که امروز این امنیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی را مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا و جانبازان هستیم.

امروز ما متأثر از فرهنگ و ایثار و مجاهدت‌های کسانی هستیم که در جبهه‌های جنگ حماسه‌های زیادی آفریدند، لذا باید از این فرهنگ با ارزش صیانت کنیم که خدایی ناکرده دستخوش تغییرات نشود.

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«فریدون حسنوند» نماینده مردم شهرستان اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،امنیت و اقتدار امروز ایران را مرهون استقامت، ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس دانشت و گفت که امروز نه‌تنها آمریکایی‌ها بلکه سایر دشمنان غربی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی، رژیم بعثی را در نبرد علیه ما حمایت می‌کردند، به خوبی آگاه هستند که دیگر توان رویارویی با ایران را از راه نظامی ندارند.

حسنوند با توجه به خصومت‌های دشمنان علیه ملت و کشورمان، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را مهم‌ترین عامل در جهت خنثی کردن تمام توطئه‌های آن‌ها عنوان کرد و افزود: شاه‌کلید موفقیت جبهه مقاومت در عراق و سوریه مقابل داعش الگوگیری از روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس بود. رزمندگان دوران دفاع مقدس دغدغه دفاع از ایران و پابرجا ماندن نظام و انقلاب اسلامی را داشتند، وجه مشترک مدافعان حرم با رزمندگان دفاع مقدس ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار است. در حقیقت دفاع از حریم آل‌الله تکرار دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس بود.

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«محمد قمی» نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که فرهنگ ایثار و شهادت از موضوعاتی است که در متون اصلی اسلام نهفته شده است. در دین ما به جهاد در راه خدا تاکید شده که دری از درهای بهشت است، ما باید برای موضوع دفاع مقدس و ایثارگران ارزش خاصی قائل باشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت همچنان باقی بماند و فرزندان ما با این فرهنگ آشنا شوند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از همان دوران ابتدایی در مدارس تدریس و فرزندان ما با این فرهنگ آشنا شوند، باید یک باب خاصی برای این قضیه باز شود و فرزندان ما با این موضوعات آشنا شوند چراکه این موضوعات از مبانی اصلی دین ما است.

دفاع مقدس هویت ملی ما است/ با گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم

«حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده» نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، پیروزی کشورمان در نبرد نابرابر، جنگ تحمیلی را مرهون ایمان قلبی ملت به شکست دشمن و بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی دانست و تصریح کرد: قطعا مشکلاتی که امروز مردم ما با آن‌ها دست به گریبان هستند، از چالش‌ها و بحران‌های موجود در جنگ تحمیلی کمتر است؛ اینکه ما دوران دفاع مقدس را با تمام حمایت‌های بلوک غرب و شرق از رژیم بعث عراق، با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشتیم ریشه در خودباوری مردم نسبت به بهره‌مندی از داشته‌ها و امکانات داخلی بود و اینکه امروز هنوز نتوانسته‌ایم از پس مشکلاتی که غربی‌ها برای ما به وجود آورده‌اند برآییم، ناشی از عدم اتکا به ظرفیت و سرمایه‌های داخلی و دلبستگی برخی مسوولان به غربی‌هاست.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با بیان اینکه تا زمانی که چشم و دل برخی مسوولان به خارج از مرز‌های کشور باشد، مشکلاتمان کم نخواهد شد، تصریح کرد: در واقع مجلس باید با تمام قدرت و بنیه پشتیبان مردم و منافع ملی کشور باشد و از دستگاه دیپلماسی در جهت افزایش تعامل و همکاری با کشور‌های همسایه حمایت و از سوی پیدا کردن به سمت مذاکره با غربی‌ها منع کند؛ در حقیقت مرتفع شدن مشکلات ملت و کشور در گرو بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از کشور‌هایی است که در مسیر رشد و رونق کشور ما در تمام عرصه‌ها یک قدم هم برنمی‌دارند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار