یادداشت/ مریم مجتهدزاده

اراده زن مسلمان با طوفان‌ها تکان نخواهد خورد

امروز دنیا می‌داند که اراده زن مسلمان نهال همیشه باروری است که با طوفان‌هایی از ناکجا آباد آمده، حتی تکان نخواهد خورد و کماکان چشم بر خورشید، بر بلندای آسمان جلوه‌گر خواهد ماند.
کد خبر: ۳۶۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ - 28September 2019

اراده زن مسلمان با طوفان‌ها تکان نخواهد خوردگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- مریم مجتهدزاده؛ تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همواره آذین بسته حضور شیرزنانی است که طلایه‌دار شور و شعورند و میراث جاودانه‌ی مهرورزی و سختکوشی را بر قاموس بلند تاریخ انقلاب نگاشته‌اند.

نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران، آن‌چنان نستوه و با صلابت، دریچه‌های معنوی جهاد و مبارزه را درنوردیده که حضور زنان در انقلاب اسلامی، نقش بی بدیل عشق صلابت، حیا و شجاعت را در زیباترین شکل ممکن به تصویر درآورده است.

زن مسلمان میراث‌دار مجد و عظمت فاطمی است؛ که آن را سینه به سینه تاریخ به یادگار نگاهداشته و پرچم مبارزه زینبی‌اش را نیز همواره در محفل پست و نامبارک یزدیان، برافراشته کرده است.

این جلوه‌های پایمردی و شجاعت و حیا در تمام دوران‌های مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی جلوه‌گر است. تصویر‌های شگرف زن مسلمان و مبارز، در میدان مبارزه به همراه کودکی که الفبای الله‌اکبر و ظلم‌ستیزی را از مادر آموخته تا روز‌های مبارک دفاع مقدس که گاه در هیأت یک جهادگر، گاه امدادگر و گاه مرهم دل پردرد فرزند بسیجی‌اش، تا همیشه تاریخ، مجد و عظمت زنان  فاطمه شناس و زینبی را به جهانیان نشان داده است.

وای بر غیرت‌های خفته‌ای که از این جهاد فاطمی و عظمت زینبی غافلند و سر در لاک عافیت، چشم به فردای راکد و مجهول خویش دوخته‌اند.

وای بر آن‌هایی که غریو حضور زن مسلمان ایرانی در هیاهویی مملو از رنگ و کذب به دست فراموشی سپردند و شأن والای زن خانواده مدار مسلمان را با همهمه پلید شیاطین به سخره گرفتند.

اما تاریخ انقلاب اسلامی ایران هنوز فریاد استقبال از شهادت و غریو «نصر من الله» زنان آزاده را زنده و پایبنده نگاه داشته است و به یقین اگر یزیدیان دوباره حتی گوشه چشمی به حرم کربلائیان داشته باشند، از گوشه گوشه‌ی این سرزمین، زنان مجاهدی به پا خواهند خواست که شهادت برایشان شیرین‌تر از عسل، و صبر و شکر بالاترین وظیفه خواهد بود.

دشمنان هرگز گمان نبرند که اگر امروز در کربلای غزه، زنان مجاهد و صبور فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند؛ اگر در سرزمین‌های مظلوم ملت‌های مسلمان، زنان غیور با کودکانشان به شهادت رسیدند و اگر در جوامع به اصطلاح حامی حقوق بشر، زن مسلمان از حفظ حجاب و کرامت انسانی‌اش منع می‌شود، زمانه به همین صورت باقی خواهد ماند.

هرگز! این گمان باطل راه به جایی نخواهد برد. چرا که «ان مع العسر یسری»... دشمنان بدانند جهان در آستانه خیزش عظیمی به سوی معنویت است و زن مسلمان داعیه‌دار بسیاری از این خیزش‌ها و جنبش‌ها خواهد بود. حال گاه در هیأت یک مادر داغدیده و گاه در صورت معصوم یک دختر خردسال. آنچه که هست کرامت والای زنان مسلمان و آزاده‌ای است که علم صلابت و حیایشان همواره برافراشته است.

تجربه شگرف انقلاب اسلامی نشان می‌دهد همان زنانی که از ترس هتک حرمت و برداشته شدن چادرهایشان در زمان حکومت رضا خان در خانه‌ها محبوس شدند؛ امروز، الگوی جامع و تمام‌عیار تعالی و حیا و عفتند. امروز همان‌ها که در خیابان‌های شهرهایمان به خاک و خون کشیده شدند؛ مادران، معلمان، پزشکان و تلاش گرانی هستند که دوشادوش پدران و همسرانشان و برادرانشان، مرز‌های لایتناهی پیشرفت و تعالی را درنوردیدند و ایران اسلامی از چنین حضوری به خویش می‌بالد.

امروز شأن و منزلت زن مسلمان ایرانی در حوزه‌های خانواده و اجتماع مثال زدنی است و پیشرفت‌های علمی و معنوی شان کمر آمار‌های دروغین شیطان را شکسته است.

هنوز زن مسلمان ایرانی در لبیک به فرمان مقتدا و رهبر خویش بیرق مبارزه اش را برافراشته نگاه داشته است و تمام مساعی‌اش بر این قرار گرفته تا مادری نمونه، دختری شایسته و همسری وفادار باشد و هرگز فراموش نکند که میراث دار حرکت عظیم فاطمی و زینبی اوست...

امروز دنیا می‌داند که اراده زن مسلمان نهال همیشه باروری است که با طوفان‌هایی از ناکجا آباد آمده، حتی تکان نخواهد خورد و کماکان چشم بر خورشید، بر بلندای آسمان جلوه‌گر خواهد ماند.

به راستی که امروز کلام عظیم امام راحل رحمه الله علیه که فرمودند: «امروز باید خانم‌ها وظایف اجتماعی خودشان را و وظایف دینی خودشان را عمل بکنند؛ و عفت عمومی را حفظ بکنند، و روی آن عفت عمومی کار‌های اجتماعی و سیاسی را انجام بدهند.» به تجلی نشسته است و رهنمود ناب رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران مبنی براین که فکر رشد زنان از لحاظ معنوی و اخلاقی بایستی یک فکر رایج در میان خود زنان باشد. خود بانوان باید بیشتر به این مسأله بیاندیشند. امیدبخشی دوباره‌ای را در قلب و جان زنان مسلمان، آغاز کرده است.   

اما ما هنوز در آغاز راهیم و مبارزه هنوز پایان نیافته است. دشمن امروز از یک سو ناجوانمردانه کاری را می‌کند که در غزه کرد و از سوی دیگر حیثیت و اصالت زن مسلمان را با رنگ و لعاب‌های تجدد و ترقی به نشانه رفته است.

این روز‌ها آغاز راه دیگری برای همه زنان مسلمان و همه طلاب و دانشجویان و داعیه‌داران فرهنگ ناب اسلامی در سراسر جهان است تا در این میدان مبارزه نیز غریو شجاعت و حیایشان گوش‌های استکبار و استعمار جهانی را برای همیشه کر کند و جرثومه‌های فساد و تباهی را به درک واصل نماید.

دشمنان بدانند که از قطره قطره خون زنان مبارز ایران، فلسطین، عراق و افغانستان و همه زنان مجاهد و مظلوم در سراسر جهان سرو خواهد رویید و گیسوان یتیمانشان طناب داری برای آن‌ها خواهد شد که تا قیامت گردنشان را خواهد فشرد.

امروز دنیا بداند که ما در آغاز راه دیگری هستیم و اینجا در محضر امام و مرادمان، دوباره بیعت بسته‌ایم که آزاده و عفیف، مرز‌های روشن تعالی و مهرورزی را با الهام از فرهنگ ناب فاطمی و زینبی در نوردیم تا تاریخ عظمت زن ایرانی، همچون همیشه تابناک و الهام بخش باقی بماند.

ایمان داریم که «نصر من الله و فتح قریب» و به یقین پیروزی با ماست؛ چرا که چادر خاکی مادرمان این پیروزی را برای همیشه به ما نوید داده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار