نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی:

باید در گام دوم انقلاب اسلامی احساس مسئولیت را در مردم بیدار کنیم

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: اگر می­‌خواهیم گام دوم انقلاب اسلامی را درست برداریم باید در مردم احساس مسئولیت را بیدار کنیم.
کد خبر: ۳۶۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 24September 2019

در گام دوم انقلاب باید احساس مسئولیت را در مردم بیدار کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» امروز در دیدار با «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اگر فردی بخواهد خودش را دریابد و خودشناسی، مبداشناسی و معادشناسی را درک کند، باید ابتدا از خواب غفلت و ولنگاری خودش را نجات دهد.

وی با بیان اینکه در جامعه نیز اینگونه است، تصریح کرد: مشکلات چهل ساله‌ ما به خاطر غفلت خودی و شگرد و مکر و حیله غیرخودی بوده است، از این ­رو اگر شرایط بیداری جامعه را ایجاد کنیم تا افراد بتوانند متوجه خود، استعداد، انقلاب، مکتب، مذهب و کشورشان شوند، قطعا پیروز میدان­ ها در تمامی صحنه ­ها خواهیم بود، اما اگر بی­ توجه باشیم، همچنان آسیب خواهیم دید.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: اگر می­ خواهیم گام دوم انقلاب اسلامی را درست برداریم، باید تعارفات را کنار گذاشته و بیداری را در جامعه ایجاد کنیم تا مردم احساس مسئولیت کنند.

عبادی تصریح کرد: با توجه به همه فراز و نشیب‌ها، آزمون‌­های خطا و تجربه و همچنین پیچ و خم­‌های چهل سال اول انقلاب، باید یک قدم موثر در گام دوم انقلاب اسلامی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه تجربه های تلخ چهل سال اول انقلاب نباید تکرار شود، اضافه کرد: غفلت یعنی اینکه همه چیز داریم اما نسبت به آن بی­ توجه هستیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: ایران، اسلام، انقلاب، قرآن، اهل بیت پیامبر، سیستم رهبری، استعدادهای مردمی و غنای فرهنگی، همه امتیازاتی است که از آن بهره می­بریم اما می­‌بینیم که دچار مشکل هستیم، لذا باید طرح فراگیری برای بصیرت افزایی جامعه ریخته شود که سیر و سلوکشان را صورت دهند.

عبادی با بیان اینکه متأسفانه برخی از مردم را به مال­‌های حرام گرفتار کرده­اند و برخی را نیز به نان شبشان محتاج کرده‌اند، گفت: در برخی از ندانم کاری­‌ها نتیجه یأس و ناامیدی در مردم دمیده می‌­شود و از طرفی چنین صحن‌ه­ای که ایجاد شده و یا ایجاد کرده­اند، مسائل حاشیه­‌ای را مطرح و مسائل اصلی را به فراموشی می‌­سپردند و این مکر عجیبی است.

وی عنوان کرد: امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست، به اراده­‌های ما آسیب‌زده‌­اند و این را باید علاج کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر جامعه هوشیاری، بصیرت لازم و واکنش سریع نداشته باشد، گذشته تکرار خواهد شد، گفت: باید به صورت کارشناسی مسائل به روز برای مردم مطرح شود و سوال­ هایی از جمله این که آیا از وضعیت موجود راضی هستید، طرح ریزی و از مردم پرسیده و در کنار آن راهکارها گرفته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها