آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه دولت «مادورو»

دولت ترامپ از واکنش ملایم اروپا نسبت به بحران ونزوئلا انتقاد کرد و خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه دولت «نیکلاس مادورو» شد.
کد خبر: ۳۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 24September 2019

آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه دولت «مادورو»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت «دونالد ترامپ» روز دوشنبه از واکنش ملایم اروپا نسبت به بحران ونزوئلا انتقاد شدید کرد و مجددا خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه دولت «نیکلاس مادورو» و کمک بیشتر به مهاجران شد.

براساس گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، دونالد ترامپ روز چهارشنبه جلسه‌ای را پیرامون ونزوئلا در سازمان ملل رهبری خواهد کرد. این تلاش‌های آمریکا شامل چندین دوره تحریم، حمایت از ادعای «خوان گوآیدو» برای رئیس‌جمهور موقت شدن و تلاش برای متقاعد کردن اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه دولت مادورو است.

مقامات اروپایی پس از فروپاشی مذاکرات سیاسی با میانجی‌گری نروژ در هفته گذشته، متعهد شدند تا تنبیه‌های اقتصادی علیه دولت مادورو را افزایش دهند.

یک مقام آمریکایی با شرط ناشناس بودن نامش روز دوشنبه گفت: انتظار نمی‌رود که دور جدید تحریم‌های اروپا زودتر از ماه اکتبر عملی شود.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

مادورو در سخنرانی یکشنبه خود تأکید کرد که ونزوئلایی‌ها اجازه نخواهند داد که کسی آن‌ها را تحقیر کند، زیرا آن‌ها خود را از نظر روحی و سیاسی آماده کرده‌اند تا قدرت خود را به نفع مردم ونزوئلا به کار گیرند.

در روز‌های گذشته نیز هزاران نفر از مردم ونزوئلا در محکوم کردن اقدام جدید آمریکا علیه دولت ونزوئلا و در حمایت از نیکلاس مادورو، در «کاراکاس» پایتخت این کشور تظاهرات برپا کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها