سردار رمضان شریف:

تداوم پیروزی‌های منطقه‌ای ایران نیازمند استفاده از تجارب دفاع مقدس است

سخنگوی سپاه با بیان اینکه سپاه خود را متعلق به مردم می‌داند، گفت: همانطور که مردم در دوران دفاع مقدس جانانه به سپاه کمک کردند، سپاه نیز همواره نگاه جامعی به موضوعات کشور دارد.
کد خبر: ۳۶۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ - 24September 2019

تداوم پیروزی‌های منطقه‌ای نیازمند استفاده از تجارب دفاع مقدس استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با رادیو «گفتگو» با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مقطع بسیار حساسی را در هشت سال دفاع مقدس پشت سر گذاشت، اظهار داشت: همه نظریه‌پردازان بر این باورند که ملت پیروز در یک جنگ برای سال‌های متمادی می‌تواند از سرمایه تولید شده برای پیشرفت و عمران و آبادانی و استقلال کشور خود بهره گیرد و بالعکس ملت کشور شکست خورده در یک نبرد نظامی برای سال‌های متمادی تحقیر خواهد شد.

وی با اظهار اینکه هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سختی‌های زیادی بر ملت ایران تحمیل کرد افزود: هرچند که عامل آشکار این جنگ حزب بعث و صدام بود، اما به تدریج مشخص شد که جنایتکاران اصلی در پشت صحنه، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند و در طول 40 سال گذشته نیز دشمنی خود را ادامه دادند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: صدام در اهداف خود ناکام ماند، اما دشمنی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها کماکان با انقلاب اسلامی تداوم داشته و دارد.

سردار شریف در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: تداوم بخشی به روند پیروزی در دفاع مقدس و تبدیل ایران به الگوی پیشرفت و توسعه در منطقه نیازمند استفاده از تجارب دفاع مقدس است. ما باید سیستم دفاعی نظامی و امنیتی مان را به گونه‌ای تقویت کنیم که در حوزه تهاجم خارجی یک بازدارندگی ایجاد کند.

وی با اشاره به مهمترین دستور کار نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص گفت: ما ضمن شناسایی دشمنان باید اشراف اطلاعاتی مان را حفظ کنیم و مهمتر از آن با اتکاء بر توانمندی‌های داخلی کشورمان ملزومات لازم را برای یک دفاع جانانه از کشور و ملت مان فراهم کنیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیش بینی‌های سپاه در بخش تقویت بنیه دفاعی کشور و روزآمدسازی تجهیزات لازم برای دفاع هوشمند و متناسب با تهدیدات جدید ابراز داشت: خداوند را شاکریم که بخش عمده‌ای از این پیش بینی‌ها و فراهم کردن مقدمات، در مواقع لازم خود را نشان داده‌اند.

سردار شریف یادآور شد: ما در ابتدا و حتی در انتهای دفاع مقدس مشکلات زیادی در حوزه پدافند هوایی و دریایی داشتیم، اما به تدریج نیاز‌ها شناسایی شدند و خوشبختانه امروز با مجاهدت فرزندان ملت در وزارت دفاع و سازمان تحقیقات نظامی سپاه نیازمند‌های خود را در حد قابل قبولی تامین می‌کنیم.

وی با تصریح بر پیشرفت‌های قابل توجه ایران در حوزه نظامی گفت: وقتی پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی‌ها توسط یک سامانه پدافند ساخت داخل شناسایی و منهدم شد دنیا به این اذعان کرد که ایران بعد از دفاع مقدس در حوزه دفاعی، نظامی و تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور و پاسخگویی به تهدیدات دشمن شرایط خوبی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمده از متن توده مردمی است اظهار داشت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس جانانه و با دست خالی در واحد‌های سپاه حاضر شدند و با تقدیم انواع و اقسام کمک‌های مالی خود یگان‌های سپاه را تقویت کردند و کشور در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسید. ملت ایران استحقاق این را دارد که سپاه به عنوان سپر حوادث و بلایای مردم همواره در صحنه حضور داشته باشد کمااینکه سپاه همواره از امکانات و تجهیزات خود برای محرومیت زدایی و ارائه خدمات در بلایای طبیعی استفاده می‌کند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سفر‌های اخیر فرماندهی جدید کل سپاه طی دو ماه اخیر گفت: در کنار مسائل مرزی و امنیتی و دفاعی کشور، شاهد اهتمام سپاه استانی، قرارگاه خاتم الانبیاء و بسیج سازندگی برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی و کمک به بخش‌های کم برخوردار جامعه هستیم.

وی اظهار داشت: سپاه خود را متعلق به مردم می‌داند و همانطور که مردم در دوران دفاع مقدس جانانه به سپاه کمک کردند سپاه نیز همواره نگاه جامعی به موضوعات کشور دارد. ما همانطور که آمریکا را دشمن می‌دانیم فقر و کم برخورداری بخش‌هایی از مردم را نیز دشمن می‌دانیم و در تلاشیم تا با این موارد هم مبارزه کنیم.

سردار شریف در پایان با اشاره به رویکرد جدید سپاه در حوزه کمک به محرومیت زدایی، سازندگی و گرفتاری مردم به ویژه در استان‌های مرزی کشور عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال جدید به گونه‌ای رفتار می‌کند تا مسئولان کشور هم با انگیزه جدیدی وارد میدان شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار