در دیدار اولی ماورر و روحانی اعلام شد؛

سوئیس مشتاق شنیدن «ابتکار صلح هرمز» است

رئیس جمهور سوئیس در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک تاکید کرد که کشورش مشتاق شنیدن «ابتکار صلح هرمز» است.
کد خبر: ۳۶۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ - 25September 2019

سوئیس مشتاق شنیدن «ابتکار صلح هرمز» استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، رئیس جمهور کشورمان و رئیس جمهور سوئیس در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و بر گسترش روابط دو کشور تاکید کردند.

حسن روحانی در این دیدار که شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی در محل اقامت وی در نیویورک انجام شد، ضمن تشکر از کمک‌ها و تلاش‌های دولت سوئیس به‌عنوان حافظ منافع ایران در آمریکا اظهار داشت: سوئیس همیشه برای ما یک کشور فرهنگی بوده و روابط تاریخی و سنتی بسیار خوبی با کشور شما داشته‌ایم.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت سوئیس برای ایجاد یک کانال مالی متقابل برای تبادل اقتصادی از جمله خرید دارو، گفت: متاسفانه دولت آمریکا برخلاف مواضع اعلامی‌اش، در عمل برسر مبادلات بانکی ایران و سوئیس حتی در زمینه هایی مثل خرید دارو یا مصارف انساندوستانه هم مشکل سازی می‌کند که این اقدام تروریسم دولتی آمریکا محسوب می‌شود؛ چراکه در عمل برای کشتن کودکان و بیماران کمر بسته است.

رئیس جمهوری سوییس هم در این دیدار با اشاره به روابط صدساله ایران و سوئیس گفت که سنت بشردوستانه و بی‌طرفی در سوئیس ریشه در تاریخ این کشور دارد و این کشور از هر اقدام بشردوستانه یا ابتکاری که به کاهش تنش به منطقه کمک کند، استقبال می‌کند.

«اولی ماورر» تاکید کرد: در همین راستا سوئیس مشتاق شنیدن طرح روحانی برای تامین امنیت منطقه موسوم به «ابتکار صلح هرمز» یا امید است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار