امیر نعمتی:

نزاجا با بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس نیاز‌های خود را مرتفع می‌کند

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و متناسب با مأموریت‌های پیشِ رو نیاز‌های تاکتیکی و تجهیزاتی خود را مرتفع می‌کند.
کد خبر: ۳۶۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 25September 2019

نعمتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نزاجا صبح امروز در مراسم صبحگاه نیرو‌های چهارگانه ارتش در مرکز آموزش و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت عملیات ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: در واقع از این عملیات غرورآفرین می‌توان به عنوان مرحله نخست عملیات‌های بیرون راندن دشمن از خاک کشور یاد کرد.

وی افزود: دشمن بعثی با تهاجم گسترده به خاک ایران اسلامی به دنبال جداسازی استان خوزستان و پس از آن تصرف تهران بود؛ اما فقط با حضور نیرو‌های مسلح کشورمان، حدود ۳۴ روز در خرمشهر متوقف شد.

امیر نعمتی گفت: دشمن بلافاصله پس از تهاجم گسترده با پاسخ نیروی هوایی که با هفت فروند هواپیما پایگاه‌های آن را مورد تهاجم قرار داد، مواجه شد و همچنین در کمتر از ۲۴ ساعت ۱۴۰ جنگنده بامبر بخش‌های گسترده‌ای از مراکز حیاتی دشمن بعثی را مورد تهاجم قرار دادند و تا چند ماه آنان را فلج کردند.

جانشین فرمانده نزاجا گفت: هنگامی که فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شکست حصر آبادان صادر شد، نیروی زمینی و نیروی هوایی در کنار نیرو‌های مردمی و سپاه پاسداران به منطقه اعزام شدند و توانستند در کمتر از ۳۸ ساعت طومار دشمن را درهم بپیچند و شرق رودخانه کارون را از لوث وجود دشمن پاکسازی کنند.

وی وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح و مردمی را عامل پیروزی در عملیات ثامن الائمه (ع) عنوان کرد و افزود: رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس، ایمان رزمندگان، وحدت نیرو‌های مسلح و پیروی از فرامین امام (ره) بود.

امیر نعمتی گفت: مأموریت‌های نیرو‌های نظامی همچنان ادامه دارد و با اتمام جنگ، این مأموریت‌ها پایان نیافته است. نیروی زمینی امروز در بیش از هزار کیلومتر از مرز‌های کشور مستقر است و اجازه تجاوز به دشمنان نمی‌دهد. نیروی هوایی و نیروی پدافند نیز آسمان کشور را شبانه‌روز رصد می‌کنند و اجازه تجاوز به حریم هوایی را نمی‌دهند. نیروی دریایی هم از مرز‌های آبی کشور دفاع می‌کند و هم با حضور در آب‌های آزاد از منافع و استقلال کشور حراست می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی با بهره گیری از تجارب دوران دفاع مقدس متناسب با مأموریت‌های پیش رو نیاز‌های تاکتیکی و تجهیزاتی خود را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها