سردار عامری:

ما از جنگ تحمیلی مدیریت دفاع کردن را به خوبی در شرایط منطقه یاد گرفتیم

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه ما چند دستاورد بزرگ در عرصه نظامی از دوره دفاع مقدس به دست آوردیم، گفت: نیروهای مسلح از جنگ تحمیلی مدیریت دفاع کردن را به خوبی در شرایط منطقه یاد گرفتند.
کد خبر: ۳۶۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ - 25September 2019

مدیریت دفاع کردن را به خوبی در شرایط منطقه یاد گرفتیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‎پرس، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران میزبان امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ؛ معاون تربیت و آموزش آجا و سردار سرتیپ پاسدار داود عامری؛ رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس یود، مجری برنامه در اقدامی نو و تعاملی با پخش سوال خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، پاسخ آن را از مهمانان برنامه جویا شد.

ابتدا معاون تربیت و آموزش ارتش در پاسخ به خبرنگار حوزه دفاعی این خبرگزاری مبنی بر استفاده از تجربه حضور مستشاری ایران در نبردهای عراق و سوریه و شکل جدید جنگ در علوم نظامی اظهار داشت: در صحنه های رزمی جدید و حوزه‌های تهدید مثل حوادث و جنگ سوریه و عراق در حوزه منطقه کارشناسان ما تمام این تجربیات را جمع آوری کردند و تک‌تک آنها در حوزه‌های مستشاری حضور پیدا کرده و مصاحبه تخصصی داشتند.

وی افزود: تمام حوزه‌های تهدید جمع آوری شده  و به کتب درسی تبدیل شده و به صورت کلان در داخل مراکز آموزشی در حال تدریس شیوه‌های نوین تهدید و شدت تهدید است ، این موارد بر اساس آنچه که در صحنه بود شناسایی شده و بازخورد این نتایج در صحنه رزمایش ها استفاده خواهد شد.

سپس سردار عامری در پاسخ به این سوال عنوان کرد: ما چند دستاورد بزرگ در عرصه نظامی از دوره دفاع مقدس به دست آوردیم که در همه زمینه‌های جنگی کاربرد دارد.

وی افزود: آن چیزی که ما را در حوزه رزم و نبرد در یک شرایط بازدارنده بزرگ قرار داده، این است که ما از جنگ تحمیلی مدیریت دفاع کردن را به خوبی در شرایط منطقه یاد گرفتیم از اینرو در کنار این، فرماندهی متمرکز و هدفمند حضرت امام و سپس رهبر انقلاب اسلامی به ما کمک کرده که از پراکندگی به یک انسجام و هدفمندی رسیده و در کنار این برخورد خلاقانه در دفاع همه‌جانبه حضور مردم مهم بوده و توانستیم در مقابله با تروریسم در منطقه خود را به خوبی نشان دهیم و نیروهای مسلح هم به خوبی از تجربه سال‌های دفاع مقدس  در عرصه‌های نوین نبرد استفاده کردند.

براساس این گزارش، برنامه بحث روز، کاری از گروه سیاسی رادیو ایران است و هر چهارشنبه به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود که از نکات جالب توجه در این برنامه، همگرایی با رسانه های مکتوب در جهت تعاملی کردن برنامه است.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار