امیر پوردستان:

تجارب دفاع مقدس پشتوانه عزت نیرو‌های مسلح است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: تجربیات هشت سال دفاع مقدس و تدابیر رهبری عزیز عامل عزت و اقتدار نیروهاس مسلح است.
کد خبر: ۳۶۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ - 26September 2019

تجارب دفاع مقدس پشتوانه عزت نیرو‌های مسلح استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «امیر احمدرضا پوردستان» پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در آئین خطبه‌ خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) که با حضور نیرو‌های مسلح در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط میان نیرو‌های مسلح، صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها ارتباطی مفید است و سبب کوتاه‌تر شدن فاصله ایده تا محصول و عاملی بازدارنده می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه نیرو‌های مسلح حرکت‌های دشمن را به‌خوبی رصد می‌کند، گفت: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل بوده و درصورتی‌که تهدیدی از جانب دشمن چهره عملی به خود بگیرد، با پاسخ کوبنده از جانب ما روبه‌رو می‌شود.

وی پیروی انقلاب اسلامی را یک شوک سیاسی و ژئوپلوتیکی برای آمریکایی‌ها عنوان و تصریح کرد: با وقوع این انقلاب، تمام معادلات سیاسی برهم زده شد و از قدرت آمریکا و شوروی که قدرت بزرگ جهان قبل از پیروزی انقلاب بودند کاسته شد.

امیر پوردستان با مقایسه ارتباط ایران با کشور آمریکا در قبل و بعد از پیروزی انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب، آمریکا به دنبال برگرداندن مزیت‌های قبل از انقلاب در ایران بود برهم خورد، اما با شکست مواجه شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: نگرانی اصلی آمریکا و مستکبران جهانی استقلال، آزادی، حکومت دینی و ولایت‌فقیه در ایران بود و می‌دانستند اگر بتوانند این ادبیات تولیدی انقلاب را مورد هدف قرار دهند می‌توانند کشور را با مشکل مواجه کنند، اما نمی‌دانستند این ادبیات به خارج از مرز‌های جغرافیایی ایران رفته است.

وی جنگ هشت‌ساله تحمیلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: خیلی‌ها به تصور اینکه عراق می‌تواند در جنگ پیروز شود تجهیزات نظامی در اختیار این کشور قرار می‌دادند، اما این تصور نابجا بوده و با شکست صدام در جنگ مواجه شدند.

امیر پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح ایران اسلامی با تجربیاتی که از جنگ هشت‌ساله به دست آورد و با بهره‌مندی از تدابیر مقام معظم رهبری به عزتمندی و سربلندی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار