عضو گروه سازنده پهپاد «محرم» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

قابلیت حمل آسان از امتیازات پهپاد «محرم» است

علی کاظمی گفت: برای حمل پهپاد‌هایی که ابعاد بزرگتری دارند، حتما نیاز به یک ماشین سنگین است، اما پهپاد «محرم» را یک نیروی پیاده هم می‌تواند به تنهایی حمل کرده و از آن استفاده کند.
کد خبر: ۳۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷ - 26September 2019

«علی کاظمی» از اعضای تیم سازنده پهباد محرم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تربت حیدریه، اظهار داشت: ساخت این پهباد حدود یک ماه و نیم به طول انجامید و امروز همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از آن رونمایی شد.

این دانش آموز بسیجی در تشریح مشخصات این پهپاد افزود: پهباد «محرم» با طول بال حدود دو متر و طول بدنه ۱/۶۰ با مداومت پروازی حدود یک ساعت و با برد پروازی حدود ۴۰ کیلومتر که شعاع عملیاتی آن است و با ارتفاع پروازی چهار کیلومتر می تواند عملیاتی مختلف از جمله امداد رسانی، حمل محموله، انتقال مهمات و ادوات سبک به تناسب موتور پهپاد و همچنین گشت و شناسایی و فیلمبرداری از مناطق را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: ساخت بدنه و تمام قطعات موتوری این پهپاد توسط تعدادی از جوانان تربت حیدریه انجام صورت گرفته است.

این جوان نخبه ابراز داشت: با توجه به اینکه بدنه از جنسی خاص ساخته شده، امکان رادار گریز بودن پهپاد را ممکن ساخته است.

کاظمی همچنین از کوتاه بودن شعاع محیط باند پرواز این پهباد به عنوان یکی از محسنات آن یاد کرد و افزود: پهباد «محرم» در حدود کمتر از ۵۰ سانتیمتر می تواند از روی زمین بلند شده و مجددا بنشیند. این پهپاد محیط باند پروازی بسیار کمی دارد که از محسنات آن است.

عضو گروه سازنده پهباد «محرم» ادامه داد: پهباد «محرم» یک پهباد گشتی، شناسایی است و سوخت آن از باطری الکتریکی تامین می شود و این قابلیت را دارد تا یک ساعت پرواز با هر بار شارژ داشته باشد.
وی در خصوص اینکه آیا نمونه مشابهی از این پهباد وجود دارد یا خیر گفت: معمولا پهباد های ساخته شده توسط جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و سازمان هوا و فضای سپاه در این ابعاد نیست و بزرگتر از پهباد «محرم» است.
 
کاظمی بیان کرد: پهباد «محرم» به پهباد «مهاجر» که ساخت ارتش جمهوری اسلامی است شباهت ها و تفاوت هایی دارد. یکی از این تفاوت هاطول بال است. طول بال در پهباد «مهاجر» ۶ متر و در پهباد «محرم» است.

این دانش آموز نخبه بسیجی تربت حیدریه از ویژگی های دیگر این پهباد هم گفت: سبک بودن، در دسترس بودن و باز و بسته کردن کل قطعات و بدنه پهباد از ویژگی های پهباد «محرم» است.
 
وی بیان کرد: یکی از مشکلات پهبادها، باند پروازی آنها است که در پهباد محرم ابعاد باند پروازی به میزانی رسیده که به راحتی می شود از عقب یک اتومبیلی مثل وانت به پرواز در بیاید.
 
کاظمی اضافه کرد: برای حمل پهبادهایی که ابعاد بزرگتری دارند، حتما نیاز به یک ماشین سنگین است، اما پهباد «محرم» را یک نیروی پیاده هم می تواند به تنهایی حمل کرده و از آن استفاده کند.

وی در پایان خاطر نشان می کند: برای ثبت این اختراع اقدامات مقدماتی صورت گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک این پهباد که ساخت دانش آموزان بسیجی تربت حیدریه است، به ثبت برسد.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار