بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس

مرکز رسیدگی به امور مساجد در بیامیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدّس با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا برای ثبات روزافزون جمهوری اسلامی، تبیین اهداف و آرمان‌های مشترک عاشورا و دفاع‌مقدّس را فریضه‌ای لازم برای ائمه جماعات دانست.
کد خبر: ۳۶۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ - 28September 2019

به گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدّس، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا

دفاع مقدس در اوج ولایت‌مداری، ایثار، بالندگی و شهادت پروری، قله رفیع انقلاب اسلامی است و همه آرمان‌های اسلام ناب محمّدی(ص) و نهضت پر افتخار حسینی (ع) را در زیباترین جلوه‌ها محقق ساخت.

این برحه از تاریخ معاصر ایران اسلامی یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد، چرا که این حماسه عظیم آمیخته با اخلاق و عرفان، با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده مانده و هدایت‌ بخش نسل‌های حال و آینده این سرزمین قرار گیرد.

جنگ تحمیلی هشت ساله به عنوان توطئه‌ای جهانی علیه جمهوری اسلامی، با هدف نابودی انقلاب شکوهمند اسلامی و سلطه مجدد قدرت‌های استکباری به این سرزمین آغاز شد و در پایان نه تنها به شکست صدام خبیث، متجاوزین نابکار و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان به‌ ویژه ابرقدرت‌های شرق و غرب و رژیم صهیونیستی منجر گردید و سرافرازی و عزت ایران اسلامی را رقم زد، بلکه مقدّمه‌ای برای صعود ایران اسلامی و ایرانی مؤمن انقلابی بر قلّه‌های عزّت و پیشرفت در مقیاس جهانی شد.

جنگ متجاوزانه و نبرد نابرابری که موجودیت انقلاب اسلامی را هدف قرار داده بود، با فرماندهی حضرت امام خمینی (ره)، ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای گرانقدر و مقاومت و ایستادگی آحاد ملت رشید ایران اسلامی به یک فرصت راهبردی برای نمایش و اثبات ظرفیّت‌ها و توانمندی‌های نظام و ملّت ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های بلند انقلاب تبدیل شد و در ادامه، الگوی ملّت‌های منطقه در عرصه تقابل با جنگ‌های نیابتی و تروریستی و فتنه آفرینی‌های منطقه‌ای آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود قرار گرفت و شکوهمندترین و معنادارترین دستاوردها را برای امّت اسلامی به ارمغان آورد.

تمسّک به حبل‌المتین دفاع‌مقدس، پشتوانه محکم صیانت نظام و ملّت ایران از گزند فتنه‌ها، توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های بیگانگان و ضدانقلاب داخلی و خارجی است و بهره‌مندی از آموزه‌های ارزشمند هشت سال دفاع ‌مقدّس ضامن بقای نظام مقدّس جمهوری اسلامی است.

با تکیه بر این گنجینه فاخر و سترگ، قدرت دفاعی امروز کشور در عرصه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوا و فضا و دست‌یابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های نوین در این عرصه‌ها که با تکیه بر توانمندی‌های بومی و ایرانی حاصل شده و توان بازدارندگی ایران اسلامی را به نقطه‌ای رسانده که دشمن را از اندیشه هرگونه اقدام سخت و نظامی علیه جمهوری اسلامی برحذر داشته است.

آحاد ملّت شریف، علما، اندیشمندان و مسئولین نظام با تکیه بر درس‌های هشت سال دفـاع مقـدس و چهار دهـه مقاومت ضداستکباری، به یُمن هدایت‌های داهیانه و حکیمانه مقام معظّم رهبری و فرماندهی کلّ قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) با برافراشتن پرچم بصیرت و انقلابی‌گری، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و به فضل الهی پس از طی چلّه‌ای پُرافتخار، گام دوّم انقلاب را نقطه افول آنان قرار خواهند داد.

مرکز رسیدگی به امور مساجد، با گرامی‌داشت یاد، خاطره و راه پرفروغ و افتخارآمیز شهیدان انقلاب اسلامی، تقارن هفته دفاع‌مقدّس با ماه محرّم را معنادار دانسته و با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی در ثبات روزافزون نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران، تبیین عالمانه اهداف و آرمان‌های مشترک نهضت عاشورا و دفاع‌مقدّس به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی را فریضه‌ای لازم برای ائمه محترم جماعات می‌داند و به فضل و امداد الهی این تبیین، ضامن نهادینه‌سازی بصیرت و روح سلحشوری و حماسه‌سازی در کالبد نیروهای عاشق و مخلص شیفته خدمت و حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

والسّلام علینا و علی عبادالله الصّالحین

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار