قالیباف:

مشکلات اقتصاد با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی حل نخواهد شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسؤولان باید فرصت حضور مردم در عرصه اقتصادی را فراهم کنند، گفت: طبق تجربیات و نظر اکثر متخصصان، در اقتصاد باید به توان داخلی تکیه کرد، مشکل اقتصادی راهکار سیاسی ندارد و با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی مشکلات اقتصاد حل نخواهد شد.
کد خبر: ۳۶۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ - 28September 2019

مشکلات اقتصاد با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی حل نخواهد شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ششمین و آخرین روز سفر به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی در «اجتماع بزرگ رزمندگان پسر حسین (ع)» که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده بود با اشاره به قلیل بودن تعداد یاران به امام حسین در برابر لشگر دشمن، اظهار داشت: همان طور که امام حسین (ع) با تعداد اندک به جنگ چند ده هزار نفر رفت، رزمندگان دفاع مقدس هم با وجود کمتر بودن تعداد و ادوات، با تمام توانشان مقابل دشمن جنگیدند. زمانی که دستور ولایت را می‌پذیریم و به سنت الهی ایمان داریم، پیروزی شامل حال ما می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات معیشتی که این روز‌ها گریبان‌گیر مردم است، گفت: مشکل مهم امروز جامعه، چالش‌های اقتصادی است. بیکاری و سختی معیشت، دغدغه پدرانی است که شرمنده خانواده هستند. خانواده‌ها به سختی و با درآمد کارگری فرزندان‌شان را به دانشگاه فرستادند، اما جوانان، حتی پس از سی‌سالگی همچنان فاقد شغل هستند و این باعث ناامیدی آنان خواهد شد.

قالیباف در ادامه افزود: طبق تجربیات و نظر اکثر متخصصان در اقتصاد، باید به توان داخلی تکیه کرد، معنای این حرف در بعد سیاسی یعنی مشکل اقتصادی راهکار سیاسی ندارد و با گفتگوی سیاسی در سطح بین‌المللی مشکلات اقتصاد حل نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر توان و ظرفیت داخلی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید فرصت حضور مردم در عرصه اقتصادی را فراهم کنند. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی. اکنون مسئولان باور ندارند که مردم می‌توانند کار را پیش ببرند و به همین دلیل ۸۰ درصد از اقتصاد، دولتی است. اقتصاد دولتی دارای اشکالات بسیار جدی است؛ به طور مثال بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شده است. اگر مردم درگیر اقتصاد شوند خودشان پروژه‌های نیمه‌کاره را به پایان می‌رسانند و سیستم بروکراسی غلط را اصلاح می‌کنند.

قالیباف در پایان سخنانش ضمن اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهرستان کلات، گفت: مردم این شهرستان همان افرادی هستند که در زمان مدیریت من در ناجا برای ایجاد امنیت به میدان آمدند، امنیت برقرار شد، دلیلش هم این است که این فرصت به مردم داده شد. در اقتصاد هم همین مسئله مطرح است، باید با یکدیگر پای کار بایستیم. در این صورت به فضل الهی به طور حتم مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار