رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جهادگران همواره در عرصه‌های جنگ تحمیلی نقش داشتند

حیدر زورقی گفت: جهادگران ایران اسلامی به عنوان سنگرسازان بی سنگر با روحیه رزمی و جهادی، پیشتیبانی کارآمد، همت و مردانگی در عرصه‌های جنگ تحمیلی هشت ساله شرکت داشتند و در سنگرسازی، ساخت پل و خاکریز و دهها خدمت دیگر نقش آفرینی کردند.
کد خبر: ۳۶۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ - 28September 2019

جهادگران پیدا و پنهان در عرصه های جنگ تحمیلی نقش داشتند// عکش بارگذاری نشده است//«حیدر زورقی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: جهادگران ایران اسلامی به عنوان سنگرسازان بی سنگر با روحیه رزمی و جهادی، پیشتیبانی کارآمد، همت و مردانگی در عرصه‌های جنگ تحمیلی هشت ساله شرکت داشتند و در سنگرسازی، ساخت پل و خاکریز و دهها خدمت دیگر نقش آفرینی کردند.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی بهانه‌ای بود که مردم ایران اسلامی و جهادگران بسیجی در صحنه آمدند و به مانند حضور موثر خود در صحنه دفاع و رزم و ایثار و شهادت در توسعه کشور نیز مقتدرانه‌ای کارامدند و در عرصه سازندگی و توسعه موفق ظاهر شدند.

این مسئول افزود: ارزش کار جهادگران از آن جهت است که در پوشش تامین کننده نیازهای اساسی جنگ بهترین عملکرد را ارائه دادند و به تعبیر امام راحل ارزش کار جهادگران کمتر از رزمندگان جنگ نبود و به تعبیر مقام معظم رهبری جهادگران از عوامل پیروزی در عرصه دفاع مقدس بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش جهادگران در توسعه روستاها و تامین آب و برق و سازماندهی نیروهای جهادی و رزمی و دفاعی و مشارکت با سپاه ارزشمند گفت: جهاد سازندگی در نقش پشتیبان و حامی به خوبی توانست مقتدرانه در صحنه رزم و دفاع ایفای نقش کند.

زورقی ادامه داد: جهادگران سیستان و بلوچستان نیز در آن دوران سخت ایثارگرانه در صحنه خدمت حضور داشتند و تقدیم شدن دو شهید راه خدمت و سازندگی مانند شهیدان «امام بخش ریگی» و «ولی الله نیکبخت» در سالهای نخستین انقلاب نشان دهنده این موضوع است که جهادگران ما برای حفظ آرمانهای انقلاب و تقویت وحدت و همگرائی حضوری فعال و موثر داشته‌اند.

وی اظهار داشت: شهیدان ریگی و نیکبخت به عنوان نخستین شهدای عرصه سازندگی کشور و شهیدان وحدت از شیعه و سنی افتخار بزرگ سیستان و بلوچستان هستند که در منطقه محروم خاش در عرصه خدمت مظلومانه به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در شهرهای مختلف کشور و استان کارهای ماندگار جهادگران همچنان قابل لمس بوده و کیفیت کار آنها به حدی بالا بوده که همچنان با گذشت چند دهه شاهد دوام اجرای پروژه های جهادگران هستیم.

وی گفت: در شرایط دشوار تحریم و فشارهای دشمنان و بعد از پایان جنگ تحمیلی شاهد حضور و فعالیت جهادگران عزیزمان هستیم که نیازهای اساسی کشور را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار