منصوری:

افزایش درآمدهای کشور در گرو بهره‌مندی صحیح از مواد خام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که استفاده صحیح از مواد خام منجر به افزایش درآمدهای کشور می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 29September 2019

افزایش درآمدهای کشور در گرو بهره‌مندی صحیح از مواد خامبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، روز ۲۶ شهریور موضوع اخذ عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد خام معدنی (سنگ آهن) به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد و از اول مهرماه این موضوع به مرحله اجرا رسیده است.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص اظهار داشت: ماه‌هاست که با تحریم‌های سخت و سنگینی روبرو شدیم و از این‌رو نفت ایران مثل سابق مشتری ندارد و به تبع همین موضوع تا حدودی وضعیت اقتصادی کشور افت کرده و درآمدها پایین آمده است و مرتباً گزارش می‌شود که حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران عقب افتاده است.

وی افزود: بیش از یک سال است که به‌طور قابل ملاحظه‌ای درآمدهای دولت کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر اعتقاد دارم که چاره کار و جبران این خسارت در گرو خام‌فروشی نیست. از این‌رو تصمیم وزارت صمت در رابطه با افزایش تعرفه صادرات مواد خام معدنی را درست می‌دانم، زیرا که تمام منابع کشور متعلق به همه مردم است و باید روی به تصمیماتی آورد که به نفع کل جامعه باشد.

نماینده ساوه و زرندیه یادآور شد: بالا بردن تعرفه صادرات مواد خام معدنی به این معنی نیست که صادرات در این بخش متوقف شود، بلکه باید ضمن استفاده از مواد خام برای تبدیل به کالا در داخل در فکر صادرات آن البته در حد معقول هم بود.
منصوری تصریح کرد: جلوگیری از صادرات بی‌رویه مواد خام یعنی کمک به رونق تولید ولی باید توجه داشت که پیش‌زمینه رونق تولید، ایجاد زیرساخت و بالا بردن دانش فنی است که هرچند در این سال‌ها پیشرفت‌هایی رخ داده ولی هنوز تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ما باید به سمت تولید اجناس باکیفیت برویم و نباید مواد اولیه خود را با تولید کالاهای بی‌کیفیت که توان رقابت ندارند، اسراف کنیم. من معتقدم کسی که خیاطی بلد نیست جلوتر از فردی است که خیاط بدی است چون لااقل فردی که به علم و تجربه خیاطی آشنایی ندارد، پارچه را خراب نمی‌کند. ما هم باید زمانی روی به ساخت کالایی بیاوریم که ابتدا زیرساخت‌های آن مهیا و سپس آموزش آن را دیده باشیم. بی‌تردید در این بین، مدیریت منطقی هم نقش پررنگی را ایفا می‌کند که نیاز است افراد باتجربه و آگاه به موضوع در راس کار قرار بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر تقدیر دشمنان نظام شرایط اقتصادی بدی را بر ما تحمیل کردند و ما هم می‌بایست با خردجمعی روی به خودکفایی در بخش‌های مختلف بیاوریم تا ان‌شاالله به مرور از این وضعیت عبور و درآمدهای کشور را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار