به منظور شرکت در اجلاس اقتصادی اوراسیا؛

رئیس‌ جمهور فردا به ارمنستان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام حسن روحانی به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان، عصر فردا (دوشنبه) به این کشور سفر می‌کند.
کد خبر: ۳۶۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ - 29September 2019

رئیس‌جمهور فردا به ارمنستان سفر می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌‌جمهور، اظهار داشت: حجت‌الاسلام حسن روحانی برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا که روز سه‌شنبه ۹ مهر ۹۸ برگزار خواهد شد، به ایروان سفر می‌کند.

وی افزود: رئیس‌ جمهور علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده کشورمان برای تعامل تجاری با اتحادیه اوراسیا، دیدارهای دوجانبه ای نیز با نخست وزیر و مقامات ارشد ارمنستان خواهد داشت که در آن مهم‌ترین مسائل در روابط تهران - ایروان و آخرین وضعیت اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی گفت: رئیس‌ جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، دیدارهای جداگانه‌ای با برخی سران حاضر در این اجلاس خواهد داشت که طی آن، در مورد مهم‌ترین مسائل مورد علاقه طرفین، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهور با بیان اینکه در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی روحانی را همراهی خواهند کرد، گفت: رئیس جمهوری شامگاه سه‌شنبه به تهران باز خواهد گشت.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۴ میلادی تشکیل و کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس در آن عضویت دارند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار