در بلندترین شب سال برگزار می شود

برپایی «خیمه هنر» در سوگ امام حسن مجتبی (ع)

به مناسبت ایام 28 صفر «خیمه هنر» با به تصویر کشیدن زندگی امام حسن مجتبی (ع) در قالب نقاشی، گرافیک خط و تذهب از ساعت 14 تا 19 در بلندترین شب سال، در بلوار میرداماد برپا می شود.
کد خبر: ۳۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ - 20December 2014

برپایی «خیمه هنر» در سوگ امام حسن مجتبی (ع)

 به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) «خیمه هنر» با به تصویر کشیدن زندگی ایشان در بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی برپا می شود.

 خیمه هنر در شب یلدا بلندترین شب سال، با حضور جمعی از هنرمندان از ساعت 14 تا 19، زندگی امام حسن مجتبی (ع) را به صورت زنده در قالب نقاشی، گرافیک خط، تصویرگری، تذهیب و... به تصویر می کشند.

 بنابر این گزارش، در پایان نمایشگاه به آثار برگزیده جوایزی به رسم یادبود تقدیم می شود.

همچنین مجلس تعزیه خوانی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در 28 صفر بلندترین شب سال، با نمایش شبیه خوانی سیره زندگانی حضرت تا شهادت در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی اجرا می شود.  تعزیه این شب پیرامون مظلومیت امام حسن مجتبی (ع)، صلح حدیبیه و نهایتا شهادت امام حسن مجتبی (ع) نمایش داده می شود. یکی از وقایع و اتفاقات بسیار مهم در زمان حیات امام حسن (ع) ماجرای صلح آن حضرت با معاویه جهت حفظ تشیع و مکتب رسول الله است، که در این شب اجرا خواهد شد.

حضور در این مراسم برای عموم علاقه مندان و عزاداران امام حسن مجتبی (ع) آزاد است و شهروندان می توانند، در شب یلدا از ساعت 19 به بلوار میرداماد، نبش خیابان شمس تبریزی مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار