آئین کتاب‌خوانی «جنون مجنون» در مشهد برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم کتاب‌خوانی «جنون مجنون» در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ - 30September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، مراسم کتاب‌خوانی «جنون مجنون»، با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «حمید جهانگیر فیض آبادی» نویسنده کتاب، جمعی از رزمندگان تخریبچی و غواص واحد تخریب لشکر 21 امام رضا (ع)، خانواده شهدای تخریب و تعدادی از نویسندگان دفاع مقدس شامگاه یکشنبه در فرهنگسرای شهر زیبا مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: بسیاری از کشورها که یرای مباحث مادی ایستادگی می کنند و در این بین تعدادی جان خود را از دست می دهند در خصوص جانباختگان این رخداد کتاب های زیادی نوشته می شود.

وی افزود: ایران اسلامی در طول انقلاب اسلامی 250 هزار قهرمان دارد که در مورد هر کدام از آنها می شود قلم فرسایی کرد و از رشادت های آنها نوشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به ادبیات حماسی اشاره کرد و گفت: رستم بزرگترین پهلوان ایران زمین در شاهنامه، باز پرداخته فردوسی است. اما در دفاع مقدس صدها هزار رستم ظهور کردند.

این مسئوول در ادامه از نویسندگان دفاع مقدس برای خلق آثار فاخر در حوزه ادبیات دعوت کرد و گفت: کتاب جنون مجنون حاصل زحمات پنج ساله رزمنده دفاع مقدس حمید جهانگیر فیض آبادی است. امیدواریم شاهد نگارش کتاب هایی همچون جنون مجنون توسط دیگر رزمندگان دفاع مقدس باشیم.

«سید علیرضا مهرداد» نویسنده دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار داشت: کتاب جنون مجنون، دایره المعارف است که در خصوص تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) نگارش شده است. در این کتاب به اسامی 450 نفر از رزمندگان تخریب، 250 نفر از شهدای تخریب، اسامی 92 نفر از جانبازان و آزادگان تخریب و اسامی 10 نفر از رزمندگان این واحد که بعد از پذیرش قطعنامه دعوت حق را لبیک گفتند اشاره شده است.

وی افزود: اینکه کتابی با موضوع تاریخچه واحد تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) به رشته تحریر درآمده ارزشمند و حائز اهمیت است.

این نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: کتاب جنون مجنون می تواند نمونه‌ای برای واحدها و گردان های تخصصی رزمی همچون ادوات، اطلاعات، مخابرات باشد تا تاریخچه یگان رزمی خود را به رشته تحریر در آورند.

«حمید جهانگیر فیض آبادی» نویسنده کتاب در سخنانی بیان داشت: شهدا با غیرت انقلابی که داشتند احساس تکلیف کردند و به همه تعلقات پشت پا زدند و راهی جبهه شدند تا سخن امام و رهبرشان بر زمین نماند.

وی در پایان گفت: نگذاریم یاد و خاطره آنها در جامعه به فراموشی سپرده شود.

در این مراسم «حسن طلابیگی » از رزمندگان تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) و «سید جواد کافی» بازمانده گروهان غواصی در عملیات «کربلای 4» خاطراتی در خصوص نحوه مجروحیت و عملیات «کربلای4» بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار