بیانیه نمایندگان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

قوه‌ مقننه آماده اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی قانونگذاری است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای اجرای سیاست‌های ابلاغی قانونگذاری اعلام کردند.
کد خبر: ۳۶۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ - 30September 2019

قوه‌ مقننه آماده اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی قانونگذاری استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت اعلام آمادگی خود برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی

رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی

سلام‌علیکم؛

از عنایت ویژه آن رهبر عظیم‌الشأن در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری، بی‌نهایت سپاسگزاریم. نظام قانونگذاری از نارسایی‌ها رنج می‌برد که اعمال سیاست‌های یاد شده می‌تواند در میان‌مدت و بلندمدت، آنها را به‌طور اساسی رفع کند. نگاه یکپارچه به نظام قانونگذاری، اصلاح و منطقی‌سازی روابط کاری مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیئت وزیران و شوراهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، تعیین و شفاف‌سازی محدوده خط‌مشی‌های مختلف، قانون، آئین‌نامه اجرایی، دستورالعمل و بخشنامه و تعیین ضوابط برای هر کدام، تعیین سازوکارهای ارتقای کیفی قوانین و مقررات رفع ابهامات در خصوص محدوده زمانی اضطرار و تعیین مصلحت نظام، تعیین چارچوب برای رویه‌های رایجی که گاهی مشکل‌ساز می‌شود مانند تشکیل شوراهای متعدد و بدون کیفیت لازم، اهتمام به عملیاتی کردن اصول اجرا نشده قانون اساسی، انسجام قوانین و مقررات، تعریف و تائید محدوده اختیارات هرکدام از مراجع و خط‌مشی‌گذاری و شفاف‌ کردن حدود کاری آنها و حراست از چارچوب‌های شرعی، قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و همچنین مصوبات قانونی در مقابل قوانین و مصوبات مغایر، از اقداماتی است که سیاست‌های کلی ابلاغی به دنبال تأمین آنهاست.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای تحقق سیاست‌های ابلاغی در قوه مقننه و همچنین همکاری با سایر قوا و نهادهای ذیربط اعلام می‌کنیم».

طبق گفته امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، این بیانیه را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها