سردار رودکی:

«جبهه مقاومت» محصول دفاع مقدس است

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امروز محصول دفاع هشت‌ساله ملت ایران، ایجاد و گسترش جبهه مقاومت است، گفت: هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر دنیای استکبار که صدام را به انواع سلاح‌ها تجهیز می‌کردند، باعث شد تا امروز حوزه قدرت بازدارندگی ایران از مرزهای کشور خارج شود.
کد خبر: ۳۶۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ - 30September 2019

سردار رودکی: آمریکا در منطقه محاصره شده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «محمدنبی رودکی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، امشب در آیین گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای محله «آگاهی» تهران، با بیان اینکه شهدا جایگاه ویژه‌ای در نزد پروردگار دارند، اظهار داشت: ما از قافله شهدا عقب مانده‌ایم؛ اما سعی می‌کنیم تا راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به پیوند دفاع مقدس با حادثه کربلا، افزود: شهدا اگر در صحنه عاشورا هم بودند و اگر این ملت قهرمان در آن روز حضور داشت، همان‌گونه که امروز ایثارگری می‌کنند، روز عاشورا هم به یاری حضرت سیدالشهداء (ع) می‌پرداختند.

سردار رودکی تأکید کرد: به محض آغاز جنگ تحمیلی، حضرت امام خمینی (ره) فرمودند این آمریکاست که صدام را تحریک کرده است و از سویی دیگر ارتش سرخ شوروی دست به اشغال افغانستان زد و قدرت‌ها می‌خواستند منطقه را برای خودشان تقسیم‌بندی کنند.

وی تصریح کرد: عراق بعد از ارتقاء ارتش خود، طی شش ساعت کاخ شاه کویت را تصرف کرد؛ اما همین ارتش مجهز ۳۴ روز مقابل مردم، پاسداران و تکاوران ارتش در خرمشهر متوقف شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امروز محصول دفاع هشت‌ساله ملت ایران، ایجاد و گسترش جبهه مقاومت است، خاطرنشان کرد: هشت سال مقاومت ملت ایران در برابر دنیای استکبار اعم از آمریکا، شوروی، انگلیس، آلمان و فرانسه که صدام را به انواع سلاح‌ها تجهیز می‌کردند، باعث شد تا امروز حوزه قدرت بازدارندگی ایران از مرزهای کشور خارج شود و انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و کشورهایی نظیر ونزوئلا، از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند.

وی گفت: امروز پهپاد آمریکایی را با فناوری ساخت متخصصان خودمان ساقط کردیم و آمریکا هیچ غلطی نتوانست کند و با قدرت ایستاده‌ایم که دشمن عقب‌نشینی کرد که اگر یک قدم عقب می‌رفتیم، دشمن ۱۰ قدم جلو می‌آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار