«ماموستا قادری» در نشست نقش وحدت در پیروزی دفاع مقدس:

کردهای اهل سنت جلودار دفاع از کشور هستند

امام جمعه اهل سنت پاوه صدر مشکلات امروز کشور را مسائل فرهنگی دانست و گفت: در جنگ‌ تحمیلی زمین‌های ما مین‌گذاری، خانه‌ها و باغات ما خراب و جوانان ما شهید شدند اما با همه توان، هشت سال مشغول دفاع و ۴۰ سال با نیروهای ضد انقلاب در مبارزه بوده‌ایم.
کد خبر: ۳۶۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ - 01October 2019

مردم کرد 10 هزار شهید تقدیم اسلام کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهر پاوه و عضو شورای برنامه‌ریزی اهل سنت در نشست رسانه‌ای «نقش وحدت در پیروزی‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت» که به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی و با حضور جمعی از علمای اهل سنت و پیشکسوتان دفاع مقدس صبح امروز (سه‌شنبه) در ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، با اشاره به حضور مردم کُرد در دفاع از کشور اظهار داشت: در جنگ‌ تحمیلی زمین‌های ما مین‌گذاری، خانه‌ها و باغات ما خراب و جوانان ما شهید شدند اما با همه توان، هشت سال در جنگ‌ تحمیلی مشغول دفاع و ۴۰ سال با نیروهای ضد انقلاب در مبارزه بوده‌ایم.

وی با اشاره به نقش وحدت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردمان کُرد هم حقوق مرزنشینی و هم شهروندی دارند. هشت سال در مقابل عراق ایستادیم. اهل سنت کُرد ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و هنوز هم تقدیم می‌کنند و این نشانه با هم بودن شیعه و سنی است. در ۱۵ شهریور ۵۹ فرمانده سپاه ما شهید کاظمی با من تماس گرفت و گفت به شهرستان ازگله برویم. توافق کردیم و فردا از طریق اسلام‌آباد و سرپل ذهاب رفتیم. در مسیر همه روستاها خالی بود و مردم از ترس ضد انقلاب به عراق فرار کرده بودند. نه پاسگاه نه مانع و نه انسانی بود. ناراحت بودیم چطور مرز ما اینچنین بلاصاحب است.

ماموستا قادری تصریح کرد: زمانی که منافقین به اسلام آباد غرب رسیدند ما جلسه‌ای داشتیم که چه کنیم، شنیدیم از طرف سلیمانیه عراق، منافقین در حال وارد شدن به کشور هستند. دستور دادیم ساعت چهار مردم در مسجد پاوه جمع شوند، من سخنرانی کردم، مردم می‌گفتند اسلحه بدهید از کشور دفاع کنیم. می‌گفتند می‌خواهیم از تمامیت ارضی دفاع کنیم. هرچه اسلحه در پاوه بود به مردم داده شد. از کرمانشاه هم اسلحه آمد باز مردم متقاضی اسلحه بودند. مردم ما در هر برهه‌ای از مدافعان کشور هستند.

وی در ادامه بیان کرد: سال ۵۸ هر شب صدام در تلویزیون بغداد حاضر می‌شد و ما هم در تلویزیون می‌دیدم که تهدید می‌کند تا اینکه شبی قرارداد الجزایر را پاره کرد و گفت مرزهایی که در این توافقنامه هست را قبول نداریم. ما قبل از این در جریان جنگ کردستان بودیم. صدام از بعقوبه ـ مرکز دیاله ـ ۱۵۰ کیلومتری مرز خسروی با خنده به صورت نمایشی توپی را به سمت ایران شلیک و با جمهوری اسلامی رسما اعلان جنگ کرد. هشت سال جنگ و ظلم بر مردم تازه انقلاب‌کرده تحمیل شد. همه کشورها حامی صدام شدند. خداوند هم طبق آیاتی که در قرآن آمده است به ملت ما کمک کرد و مردم ما از مذاهب و اقوام مختلف بعد از هشت سال مقاومت، پیروز میدان شدند.

ماموستا قادری افزود: چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشت. باید شاکر خداوند باشیم‌. نیازمند آن هستیم تجدید نظری بر گذشته کرده و اشتباهات و خلاها را پر کنیم و برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم. اگرچه امروز جنگ مسلحانه نداریم ولی با جنگ‌های دیگری چون جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی رو به رو هستیم. در داخل دو مشکل داریم یکی جمع کردن زر و زیور توسط برخی افراد و دوم بی‌توجهی به مسائل فرهنگی. اگر ما مسوولین دنبال پول باشیم نباید از مرم انتظار داشته باشیم مطیع و مخلص باشند. برای مسائل فرهنگی کمتر هزینه می‌شود و این به نفع کشور نیست.

وی در پایان گفت: باید قدر این مردم را بدانیم که با وجود مشکلات همواره هوشیار هستند. لازمه امروز حفظ وحدت است. درست است که داعش شکست خورده ولی فکر داعشی وجود دارد و ما باید مراقب باشیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها