امیر حاتمی در تماس تلفنی با وزیر دفاع ژاپن:

مبارزه با تروریسم نیازمند پیوستگی شرق و غرب آسیاست

وزیر دفاع در تماس تلفنی با همتای ژاپنی خود گفت: مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیازمند عزم جهانی و به‌ویژه پیوستگی امنیتی میان دو منطقه شرق و غرب آسیا است.
کد خبر: ۳۶۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ - 01October 2019

امیر حاتمی در تماس تلفنی با وزیر دفاع ژاپن: مبارزه با تروریسم نیازمند پیوستگی شرق و غرب آسیاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگوی تلفنی با «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن با تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع ژاپن اظهار داشت: امیدوارم این گفت‌وگوی تلفنی زمینه‌ساز و آغازگر فصل جدیدی در روابط دفاعی دو کشور باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همواره تاکنون روابط خوبی در کلیه زمینه‌ها ازجمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با یکدیگر داشته اند گفت: سفر آقای آبه شینزو به تهران و ملاقات مهم ایشان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین دیدار مجدد با جناب آقای دکتر روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیانگر روابط دوستانه مابین دو کشور می‌باشد.

امیر سرتیپ حاتمی با تشریح شرایط محیط پیرامونی ایران و عوامل تأثیر گذار در آن اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت خود در منطقه را در سایه بی‌ثباتی کشور دیگر به دست آورد؛ امنیت در جهان و ازجمله در منطقه خلیج‌فارس به‌صورت جزیره‌ای قابل دسترسی نیست. امروز تروریسم فاقد عنصر زمان و مکان است؛ لذا معتقدیم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیازمند عزم جهانی و به‌ویژه پیوستگی امنیتی میان دو منطقه شرق و غرب آسیا است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حادثه آرامکو گفت: اتهاماتی که برخی در مورد این واقعه به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده اند، پایه و اساسی نداشته و هیچ سندی مبنی بر دخالت ایران در این موضوع وجود ندارد و کسانی که ایران را متهم می‌کنند یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند توانایی‌های نظامی ملت یمن را باور کنند.

وزیر دفاع تأکید کرد: ایران به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در منطقه به کمک سایر کشورها می‌باشد و از صلح و امنیت حمایت می‌کند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: ایران شریک و دوست خوبی برای همکاری‌های دفاعی است و تمایل دارد روابط خود را با کشور ژاپن توسعه دهد.

آقای «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این گفتگو دیدگاه های خود را در مورد تحولات منطقه بیان و مواضع کشور خود را تشریح و از ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه استقبال کرد.

وزیر دفاع ژاپن در پایان این مذاکره از امیر سرتیپ حاتمی برای سفر به ژاپن دعوت به عمل آورد و دو طرف در مورد تداوم رایزنی ها توافق کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها