به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، «حامد فاتحی» مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان اینکه تعلقات مخاطبان رادیو، در طول زمان تغییر کرده، ولی این رسانه ویژگی صداقت و وفاداری خودش را همچنان حفظ کرده و همگان اذعان دارند که رادیو، طرفداران وفادار و پرشماری دارد، اظهار داشت: دلایل پرشنونده بودن رادیو متعدد است، از آن جمله که رسانهای تقریباً خصوصی برای مخاطبی است که در خلوت خود به آن اعتماد میکند، به راحتی قابل حمل و نقل است، بهرهگیری از آن رویاساز است و این کارخانه رویاسازی میتواند موسیقی و کلام را در ذهن مخاطب تصویر کند.
وی تصریح کرد: رادیو با وجود همه فناوریها و امکانات جدید، از جمله رایانهها و دیسکهای تصویری، همچنان جایگاه خود را دارد و بازارش در دنیا گرم و پر رونق است و در ساحتهای جدید علاوه بر بسترهای گذشته، جلوه نمایی میکند، منوط به آنکه بتواند خود را روزآمد کند و به نیازهای مخاطب پاسخ دهد.
مدیر روابط عمومی معاونت صدا تصریح کرد: رسانهی ملی به ویژه معاونت صدا با داشتن طیف وسیعی از مخاطبان فعال در دوره عصر ارتباطات مدرن، به دنبال آن است تا ایدههای جدید خلق کند؛ و افزون بر تقویت و تثبیت جایگاه برنامهسازی، مطابق با تکنولوژی و فناوری روز و اهداف انقلاب اسلامی، تعامل فعال با مخاطب خود را مورد توجه قرار دهد تا به رادیویی پویا و تاثیرگذارتر از گذشته تبدیل شود.
فاتحی با اشاره به تدوین هفتمین کتاب برنامههای منتخب رادیو گفت: با راهبری دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، در ابتدای هر فصل برنامههای منتخب شبکههای رادیویی که در قالب ساختارهای «کلامی - پیامی (میزگرد، مسابقه، گزارش)»، «کلامی- آوایی»، «کلامی - پیامی - آوایی»، «ترکیبی- نمایشی»، «نمایش»، «روایی - آوایی»، «پیامی»، «روایی (مستند)»، «کلامی» و «کلامی، پیامی، روایی» با موضوعات «معارفی و قرآنی»، «اقتصادی»، «فرهنگی»، «اجتماعی»، «طنز»، سلامت»، «سیاسی»، «ورزشی»، «تاریخی و دفاع مقدس»، «علمی»، «چند رسانهای و فضای مجازی(ایران صدا)» در قالب کتابچه فصلی معرفی میشود.
وی افزود: در نسخه جدید کتابچه بخشهای جدیدی هم، چون «رادیو محرم» و «رادیو اربعین» نیز قرار گرفته است، در این مجموعه که ویترینی از بهترینهای رادیو در پاییز ۱۳۹۸ است با رعایت اصل اختصار با اشاره به ساختار، موضوع، روز و زمان پخش برنامهها به اهداف، موضوعات، ویژگیهای ممتاز و ذکر نام عوامل کلیدی و کارشناسان اشاره شده است.
فاتحی گفت: نحوه مواجهه برنامهریزان و برنامهسازان هم با برنامههای برجسته و شاخص نسبت به سایر برنامهها متفاوت است تا بتوانند از این ظرفیت بالقوه به نحو مطلوب استفاده و فرصت جذب مخاطبان جدید وحفظ مخاطبان موجود را به حداکثر رسانده و در انتقال پیام و محتوای مورد نظر توفیق حداکثری داشته باشند.
بنا به این گزارش مخاطبان محترم رادیو می توانند نسخه ی الکترونیکی (پی دی اف) این کتابچه را ازپایگاه اطلاع radio.ir و کانال سروش به آدرس @radioir و بصورت مستقیم از تارنمای http://ytre.ir/KetabPaeizRadioPDF دریافت کنند
انتهای پیام/ 121