در پاییز ۹۸؛

کتاب «برنامه‌های منتخب رادیو» منتشر شد

روابط عمومی معاونت صدا با همکاری شبکه‌های رادیویی، کتابچه «پاییزی رادیو» را که در برگیرنده برنامه‌های منتخب شبکه‌های رادیویی است، با ساختار جدید منتشر کرده است.
کد خبر: ۳۶۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ - 02October 2019

کتاب «برنامه‌های منتخب رادیو» منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎‎پرس، «حامد فاتحی» مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان اینکه تعلقات مخاطبان رادیو، در طول زمان تغییر کرده، ولی این رسانه ویژگی صداقت و وفاداری خودش را همچنان حفظ کرده و همگان اذعان دارند که رادیو، طرفداران وفادار و پرشماری دارد، اظهار داشت: دلایل پرشنونده بودن رادیو متعدد است، از آن جمله که رسانه‌ای تقریباً خصوصی برای مخاطبی است که در خلوت خود به آن اعتماد می‌کند، به راحتی قابل حمل و نقل است، بهره‌گیری از آن رویاساز است و این کارخانه رویاسازی می‌تواند موسیقی و کلام را در ذهن مخاطب تصویر کند.

وی تصریح کرد: رادیو با وجود همه فناوری‌ها و امکانات جدید، از جمله رایانه‌ها و دیسک‌های تصویری، همچنان جایگاه خود را دارد و بازارش در دنیا گرم و پر رونق است و در ساحت‌های جدید علاوه بر بسترهای گذشته، جلوه نمایی می‌کند، منوط به آنکه بتواند خود را روزآمد کند و به نیازهای مخاطب پاسخ دهد.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا تصریح کرد: رسانه­‌ی ملی به ویژه معاونت صدا با داشتن طیف وسیعی از مخاطبان فعال در دوره عصر ارتباطات مدرن، به دنبال آن است تا ایده­‌های جدید خلق کند؛ و افزون بر تقویت و تثبیت جایگاه برنامه‌سازی، مطابق با تکنولوژی و فناوری روز و اهداف انقلاب اسلامی، تعامل فعال با مخاطب خود را مورد توجه قرار دهد تا به رادیویی پویا و تاثیرگذارتر از گذشته تبدیل شود.

فاتحی با اشاره به تدوین هفتمین کتاب برنامه‌های منتخب رادیو گفت: با راهبری دکتر شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، در ابتدای هر فصل برنامه‌های منتخب شبکه‌های رادیویی که در قالب ساختار‌های «کلامی - پیامی (میزگرد، مسابقه، گزارش)»، «کلامی- آوایی»، «کلامی - پیامی - آوایی»، «ترکیبی- نمایشی»، «نمایش»، «روایی - آوایی»، «پیامی»، «روایی (مستند)»، «کلامی» و «کلامی، پیامی، روایی» با موضوعات «معارفی و قرآنی»، «اقتصادی»، «فرهنگی»، «اجتماعی»، «طنز»، سلامت»، «سیاسی»، «ورزشی»، «تاریخی و دفاع مقدس»، «علمی»، «چند رسانه‌ای و فضای مجازی(ایران صدا)» در قالب کتابچه فصلی معرفی می‌شود.

وی افزود: در نسخه جدید کتابچه بخش‌های جدیدی هم، چون «رادیو محرم» و «رادیو اربعین» نیز قرار گرفته است، در این مجموعه که ویترینی از بهترین‌های رادیو در پاییز ۱۳۹۸ است با رعایت اصل اختصار با اشاره به ساختار، موضوع، روز و زمان پخش برنامه‌ها به اهداف، موضوعات، ویژگی‌های ممتاز و ذکر نام عوامل کلیدی و کارشناسان اشاره شده است.

فاتحی گفت: نحوه مواجهه برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان هم با برنامه‌های برجسته و شاخص نسبت به سایر برنامه‌ها متفاوت است تا بتوانند از این ظرفیت بالقوه به نحو مطلوب استفاده و فرصت جذب مخاطبان جدید وحفظ مخاطبان موجود را به حداکثر رسانده و در انتقال پیام و محتوای مورد نظر توفیق حداکثری داشته باشند.

بنا به این گزارش مخاطبان محترم رادیو می توانند نسخه ی الکترونیکی (پی دی اف) این کتابچه را ازپایگاه اطلاع radio.ir و کانال سروش به آدرس @radioir و بصورت مستقیم از تارنمای http://ytre.ir/KetabPaeizRadioPDF دریافت کنند

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها